استاندار کرمان به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد:

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شورای آموزش و پرورش برای بازسازی نیروی انسانی

کرمان (پانا) - استاندار کرمان در پیامى به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت این شوراها برای بازسازی نیروی انسانی و فرهنگی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شورای آموزش و پرورش برای بازسازی نیروی انسانی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، متن پیام محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

«آموزش و پرورش، به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و کانون مهم تعلیمِ دانایی، زمینه ساز شکل گیری هویت اسلامی - ایرانی دانش آموزان است که می‌تواند با تربیت نیروی انسانی آگاه و توانمند و نیز پرورش نسلی متعهد، خلاق، پویا، اندیشمند و آینده ساز، در پیشرفت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه نقشی به سزا ایفا کند.

آموزش و پرورش برای موثر بودن و برخورداری از بالندگی و پویایی نیازمند مشارکت همگانی و پیوستگى عمیق مردم و بخش های غیردولتی با نظام تعلیم و تربیت است و شوراهاى آموزش و پرورش گامى بلند در تحقق فرهنگ مشارکت و بهره گیری از خرد جمعی و امکانات محلی و منطقه‌ای و نظارت مردم و مسئولین در این رابطه به شمار می روند.

اراده دولت سیزدهم بر مردمی‌سازی کارهاست و بدون تردید شوراهای آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای‌ مردمی‌سازی فعالیت‌ها و مشارکت همه اقشار و ارکان تصمیم‌گیر و فرهنگ ساز در امر مهم تعلیم و تربیت است. هم افزایی مسئولان و مردم در شوراهای آموزش و پرورش و بهره‌گیری از نظرات و تجربیات نخبگان و فرهیختگان حوزه ی خطیر تعلیم و تربیت، بستری کارآمد در زمینه اعتلای آموزش و پرورش است که می تواند امکانات مختلف استان را در جهت رفع تنگناهای نظام آموزشی بسیج کند.

وجود بهترین نیروهای انسانی کشور را مدیون آموزش و پرورش هستیم، بنابراین ضروری است از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش برای بازسازی نیروی انسانی و فرهنگی بهره گیریم. نقش شوراهای آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین بسیار اساسی است و باید با بهره‌گیری از صاحب‌نظران حوزه حکمرانی و مدیریت، به صورت واقع‌بینانه و عملیاتی اقدامات گذشته را آسیب‌شناسی کرده و در مسیر تعالی و ارتقای نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

اینجانب با گرامیداشت و تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش به اعضای شوراهای سراسر کشور، رؤسای آموزش و پرورش و فرهنگیان فرهیخته، اقدامات موثر ایشان را ارج نهاده و امیدوارم با اتکال به خداوند متعال و بهره‌گیری‌ از هم‌اندیشی اساتید و صاحب‌نظران در این حیطه و با اجرای منویات مقام معظم رهبری، شاهد مشارکت و همراهی بیشتر مردم و مسئولان در تحقق سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش و بهره مندی از ظرفیت‌های ملی و محلی و اتخاذ سیاست اجرایی متناسب با نیازهای منطقه‌ای باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار