کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی تحصیلی منطقه ۱۸:

سوالات نهایی امکان افشا شدن ندارد

تهران (پانا) - کارشناس مسوول سنجش و ارزشیابی تحصیلی منطقه ۱۸ شهر تهران، عنوان کرد با توجه به اینکه سوالات نهایی امکان افشا شدن ندارند، دوازدهمی‌ها به فکر تقلب در امتحانات نهایی نباشند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سوالات نهایی امکان افشا شدن ندارد

فریبزر بخشی‌زاده درباره چگونگی سوالات امتحان دی ماه، در گفت‌وگو با پانا گفت: «ما به معلم‌ها و مدیران گفته بودیم سوالات امتحان نسبت به سال‌های قبل دقیق‌تر و به صورت استاندارد طرح شود. زیرا دانش‌آموزان پایه دوازدهم قرار است در امتحان نهایی شرکت کنند، بنابراین نباید با مشکل مواجه نشوند. الان نمی توان میزان موفقیت دانش آموزان را قبل از دیدن وضعیت عملکرد آنها در دی ماه سنجید، اما طبق صحبت هایی که با دانش آموزان در مدارس متفاوت داشتیم از امتحانات و نوع سوالات راضی بودند.»

وی ادامه داد: «در پیام رسان شاد قسمتی به نام نمونه تدریس ها وجود دارد که هر دانش آموزی می تواند به صورت مجازی از نمونه تدریس های مختلف و بانک سوالات استفاده کرده و خود را آماده امتحانات کند. اما دانش آموزان دو سال را مجازی سپری کردند. این دو هفته مجازی در امسال، به روال سابق بود. همچنین معلمان تقریبا بیشتر مباحث را در دوره حضوری کار کرده بودند، بنابراین مشکل چندانی ایجاد نشد. دانش آموزان پایه دوازدهم برای کنکور خود برنامه ای می نویسند که باید دقیق اجرا شود، اما به دلیل تعطیل شدن مدارس طی روزهای گذشته ممکن است دانش آموزان در برنامه خود با مشکل رو به رو شده باشند، اما این تعطیلی ها برای حفظ سلامتی آنها بود.»

بخشی زاده درباره امتحانات نهایی و سابقه تحصیلی گفت: «سابقه تحصیلی برای سال ۱۴۰۲ عدد ۴۰ درصد قطعی، برای کنکور ۱۴۰۳ این تأثیر ۵۰ درصد قطعی، برای پایه دوازدهم سال ۱۴۰۴، سوابق تحصیلی پایه یازدهم هم ایجاد می‌شود. سوابق یازدهم و دوازدهم با تأثیر ۶۰ درصد، در خرداد ۱۴۰۳ همه دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت. زیرا در سال ۱۴۰۵ سابقه تحصیلی برای پایه دهم باید داشته باشیم. سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۵ در سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم تأثیر ۶۰ درصد قطعی است.»

وی ادامه داد: «دانش آموزان مقطع دوازدهم باید برای امتحان نهایی خود تلاش کنند و نگاه مثبتی به آن داشته باشند. امسال کنکور، تاثیر قطعی در امتحانات پایه دوازدهم دارد. از آنها می خواهم مباحثی که در کلاس گفته می شود را گوش بدهند، نمونه سوالات امتحان نهایی سال های قبل را حتما مطالعه کنند تا با چگونگی سوالات آشنا شوند. پیشنهاد می کنم دانش آموزان پاسخنامه را هم بررسی کنند زیرا تصحیح امتحان نهایی با امتحان داخلی بسیار متفاوت است و تصحیح این امتحانات به عهده معلم همان دانش آموز نخواهد بود. براساس پاسخنامه ای که در اختیار معلم دیگری قرار گرفته می شود برای هر قسمتی بارمی مشخص شده است.»

بخشی زاده افزود: «قرار بود شهر تهران امتحانات شبه نهایی را برای پایه دوازدهم برگزار کند که مرحله اول این امتحانات با توجه به آلودگی هوا و برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی عملی نشد، اما سوالات در اختیار مدیران مدارس قرار گرفت.»

وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمام دانش آموزان، درباره امکان افشا نشدن سوالات نهایی تصریح کرد: «سوال و جواب امتحان نهایی قابلیت افشا شدن ندارد و کانال هایی که سوالات امتحان نهایی را نشر می دهند کلاهبرداری و سودجویی است. بهتر است دانش آموزان وقت خود را صرف پیدا کردن این کانال ها نکنند و با تلاش های خود امتحان نهایی را به خوبی سپری کنند.‌ به دانش آموزان پایه دوازدهم توصیه می کنم اصلا به فکر تقلب در امتحان نهایی نباشند، زیرا آنها با این شرایط رو به رو می شوند که به وسیله موبایل یاب مورد بازرسی قرار می گیرند و نمی توانند وسیله الکترونیکی به جلسه امتحان ببرند در صورتی که تخلف آنها مشخص شود، طبق آیین نامه تخلفات امتحانی با آنها برخورد خواهد شد.»

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار