استاندار قزوین:

تعطیلی مستمر مدارس و مهدکودک‌ها در زمان آلودگی هوا منطقی نیست

قزوین(پانا)-استاندار قزوین گفت در زمان آلودگی هوا بایستی تصمیمات منطقی و جامع بگیریم و تعطیلی مدارس و مهدکودک‌ها در آخرین شرایط اتخاذ شود تا دانش‌آموزان آسیب نبینند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی مستمر مدارس و مهدکودک‌ها در زمان آلودگی هوا منطقی نیست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا صبح روز یکشنبه در استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

محمد مهدی اعلایی در این نشست گفت: در این کمیته پیش بینی ها باید دقیق تر و سریعتر باشد گاهی باید نگاه مدیریتی هم داشته باشیم و فقط با نگاه فنی تصمیم نگیریم.

وی افزود: در کارگروه باید به زمان توجه کنید و مثلا در هفته قبل که آلاینده ها بالا بود می توانستید تصمیم بلند مدت بگیرید تا تکلیف دستگاهها و مردم مشخص شود.

اعلایی تصریح کرد: برای کاهش آلودگی و تامین سلامت شهروندان فقط نباید به تعطیلی مدارس بسنده شود و اقدامات دیگری مانند معاینه فنی خودروها نیز اگر جدی گرفته شود به کاهش آلاینده ها کمک خواهد کرد.

استاندار گفت: باید بررسی کنیم دستورالعمل های ملی ایا در استانها هم تاثیرگذار است یا می توانیم تصمیمات دیگری بگیریم.

وی افزود: مهدکودک که بیشتر در فضای بسته است من هم مایل به تعطیلی آن نیستم اما قانون و دستورالعمل است.

اعلایی تصریح کرد: امروز بچه ها از تعطیلی مدارس ناراحت می شوند و باید در این زمینه تصمیمات بهتری بگیریم زیرا سلامت با ابزارهای دیگر هم کنترل می شود این که فقط با تعطیلی مدارس برای کاهش آلودگی اقدام کنیم منطقی نیست و تداوم آلودگیها نباید مدارس را تعطیل کند.

وی افزود: عوامل زیادی در خصوص الودگی موثر است و این که بلافاصله مدارس را با الودگی تعطیل می کنیم منطقی است.

استاندار قزوین بیان کرد: باید تصمیمات و اطلاع رسانی و هشدارهای ما به گونه ای باشد تا همه مردم در کاهش الودگی هوا درگیر شوند و همکاری کنند.

اعلایی افزود: موضوع تعطیلی مهد کودک ها با تامل بیشتری صورت گیرد زیرا بیشتر فعالیت این مراکز در فضای بسته و قابل کنترل است و با تعطیل شدن مهدها ، خانواده ها بویژه کارمندان دچار مشکل می شوند که بایستی در این زمینه در استان خودمان تصمیم بگیریم.تعطیلی مدارس، آخرین تصمیم در شرایط اضطرار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار