مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

با تعطیلی مدارس شاخص‌های آلایندگی کاهش پیدا نمی‌کندباید به فکر عوامل اصلی آلایندگی هوا در استان بود

قزوین(پانا)-نقی سیاهکالی مرادی در نشست کارگروه اضطراری آلودگی هوا گفت آموزش در فضای مجازی در خوشبینانه‌ترین حالت یک سوم آموزش حضوری موثر و عدم آشنایی خانواده‌ها با فضای مجازی، بزرگترین دردسر ماست.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
با تعطیلی مدارس شاخص‌های آلایندگی  کاهش پیدا نمی‌کندباید به فکر عوامل اصلی آلایندگی هوا در استان بود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، نقی سیاهکالی مرادی، در نشست کارگروه اضطراری آلودگی هوا گفت: آموزش در فضای مجازی در خوشبینانه ترین حالت یک سوم آموزش حضوری موثر و عدم آشنایی خانواده ها با فضای مجازی، بزرگترین دردسر ماست.

وی افزود: کاهش سطح سواد دانش آموزان و افت تحصیلی به دلیل آموزش ۲ ساله در بستر فضای مجازی به شدت مشهود است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: چاقی و کم تحرکی از جمله مشکلات دانش آموزان در دو سال اخیر به واسطه حضور در فضای مجازی است.

سیاهکالی مرادی با اشاره به تعطیلی مدارس گفت: با تعطیلی مدارس شاخص های آلایندگی کاهش پیدا نمی‌کند و باید فکری به حال خودروهای تک سرنشین کرد.

وی ادامه داد: معلمی که ساعت ۱۱ شب متوجه می شود که فردا مدارس غیرحضوری است قطعا نمی تواند محتوای مورد نظر را برای دانش آموزان مهیا کند و از سوی دیگر در سرویس مدارس هم مشکل داریم و باید فکر عاجلی برای این قضیه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با تعطیلی قزوین، اقبالیه، محمود آباد و کوهین که وضعیت هوای خوبی دارند تعطیل می شوند و باید فکر عاجلی به حال این موضوع کنیم.

سیاهکالی مرادی گفت: دانش آموزان را تعطیل می کنیم که سلامت آنها حفظ شود اما همین دانش آموزان در‌کوچه ها و خیابان ها حضور دارند و فوتبال بازی می کنند‌.

وی ادامه داد: محیط زیست معتقد است سوزاندن مازوت عامل اصلی آلایندگی هوا در استان است و باید فکری به حال این موضوع شود و تا آنجایی که ممکن است تعطیلی مدارس آخرین راهکار باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تعطیلی مدارس با هدف سلامت دانش آموزان انجام می شود و با فرهنگسازی در خانواده ها، به جای اینکه دانش آموزان در سطح شهر در حال‌ گشت و گذار و بازی باشند باید در خانه ها بمانند تا سلامت شان به مخاطره نیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار