مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

استان قزوین جزء استان‌های برتر در حوزه سلامت کشور است

قزوین(پانا)- مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت استان قزوین جزء استان‌های برتر در حوزه سلامت کشور است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
استان قزوین جزء استان‌های برتر در حوزه سلامت کشور است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ صبح روز یکشنبه یازدهم دی ماه، گردهمایی رؤسای ادارات سلامت و تندرستی استان های قطب ۵ کشور(خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، همدان و گیلان) و کارشناسان مناطق و نواحی۱۴گانه استان قزوین با حضور نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان، خانم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت متبوع، صالح یاوری معاون تربیت بدنی و سلامت استان، علیرضا طاهرخانی رئیس اداره سلامت و تندرستی استان برگزار شد.

اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: استان قزوین جزء استان های برتر در حوزه سلامت کشور است.

وی افزود: در برنامه‌های وزارتی معمولا استان قزوین جزء اولین استان هایی است که طرف مشورت ما قرار می گیرد.

گودرزی درباره سویه جدید کرونا اظهار داشت: سویه جدید کرونا درحال گسترش است و احتمالا تا دوهفته آینده ایران را به شدت درگیر خواهد کرد؛ بنابراین لازم است مدارس دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش، ضدعفونی سطوح و ... را مانند سابق رعایت کنند.

وی همچنین خواستار استفاده از کمک استانداری برای تجهیز مدارس به تهویه مناسب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این دیدار با اشاره به تجهیز برخی مدارس به تهویه مناسب گفت: تلاش در جهت افزایش تعداد مدارس استان به تهویه مناسب ادامه دارد.

سیاهکالی مرادی افزود: سلامت روان دانش آموزان از سلامت جسم آنان مهمتر است؛ زیرا آسیب های سلامت روان در بسیاری از موارد جبران ناپذیر است؛ بنابراین با توجه به اینکه آموزش غیرحضوری سلامت روان دانش آموزان را تهدید می‌کند تلاش خواهیم کرد تا کلاسهای درس به صورت حضوری برگزار گردد.

نقی سیاهکالی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین دراین جلسه گفت: ۹ هزار و ۶۷۰ کلاس درسی و ۱۶۷۰ مدرسه با ۱۶ هزار و ۷۰۰ پرسنل آموزشی داریم و با تکیه بر بودجه آموزش و پرورش نمی‌توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم و همه سازمان‌ها باید کمک رسان ما باشند.

سیاهکالی مرادی افزود: در دولت مردمی شاهد رویداد‌های خوبی در حوزه آموزش و پرورش بودیم که این اقدامات باید به اطلاع مردم استان برسد.

وی افزود: در استان قزوین ۲۸۷ دانش آموز و ۷۰ معلم شهید جانشان را فدای انقلاب اسلامی کردند و امروز باید در شرایط سختی که در کشور حاکم است همچون سردار سلیمانی مثل یک سرباز خدمات شایسته بایسته‌ای برای کشور انجام دهیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، لباس فرم جدید و تجهیزات مورد نیاز مراقبان سلامت به آن‌ها اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار