سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

رشد، ۸.۵ درصدی در ایجاد اتاق‌های بهداشت در مدارس

قزوین(پانا) - سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت که در سال ۱۹۴۸ در حوزه سلامت دانش‌آموزی ارائه شده است، سلامت منبعی برای زندگی و جزو حقوق اولیه همه افراد جامعه محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد، ۸.۵ درصدی در ایجاد اتاق‌های بهداشت در مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین؛ اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی روسای ادارات سلامت و تندرستی استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، همدان و گیلان و کارشناسان مناطق و نواحی ۱۴گانه استان، که در سالن جلسات ساختمان شهید قدرت اله چگینی قزوین برگزار شد گفت: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت که در سال ۱۹۴۸ در حوزه سلامت دانش آموزی ارائه شده است، سلامت منبعی برای زندگی و جزو حقوق اولیه همه افراد جامعه محسوب می‌شود.

گودرزی افزود: اگر می‌خواهیم مهارت را به دانش آموزان یاد بدهیم باید شرایط آموزش و امکانات برای آن‌ها مهیا باشد، در غیر اینصورت آموزش اثرگذار نخواهد بود.

وی تاکید کرد: بهترین و عمده‌ترین استراتژی ما سلامت مدارس است چرا که در یک محیط ایمن به انبوهی از دانش آموان دسترسی داریم.

به گفته سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش؛ ۴۵ سال پیش متخصصان بهداشت اعلام کردند برای اینکه افراد بتوانند از مراقبت‌های ضروری استفاده کنند باید از یک سری شاخص‌ها از جمله آموزش بهداشت بهره‌مند شوند.

گودرزی گفت: آموزش بهداشت، بهسازی محیط و سرویس‌های بهداشتی، آب سالم، تغذیه کافی و بسته امنیت غذایی که در حال حاضر فقط به دلیل کمبود اعتبارات به چند استان محروم تخصیص یافته است از جمله شرایطی است که باید برای دانش آموزان مهیا شود.

وی افزود: در دفتر سلامت با استناد به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش و سند تحول دولت مردمی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، ۲۰ هزار نیروی مراقب سلامت در کشور کم داریم و برای حل این مشکل هر ساله سهمیه‌ای به آموزش و پررش اختصاص می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار