معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین:

جشنواره جابربن حیان در ۶ هزار کلاس ابتدایی قزوین آغاز شد

قزوین (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، از آغاز جشنواره جابربن حیان در ۶ هزار کلاس درس مدارس ابتدایی استان خبر داد و گفت این جشنواره تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره جابربن حیان در ۶ هزار کلاس ابتدایی قزوین آغاز شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، سید یدالله حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، از آغاز جشنواره جابربن حیان در ۶ هزار کلاس درس مدارس ابتدایی استان خبر داد و گفت: این جشنواره تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد.

سیدیدالله حسینی اظهار کرد: طرح جابربن حیان به‌ منظور تقویت روحیه پژوهشگری، پرورش خلاقیت، تقویت همکاری و کار گروهی در دانش آموزان، تقویت میل به یادگیری و ارتقای سطح علمی در مدارس پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه ۱۳۵ هزار دانش آموز قزوینی در مقطع ابتدایی این استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: امسال برای نخستین مرتبه این طرح در تمامی مدارس ابتدایی سطح استان در دستور کار اجرا قرار گرفته است.

حسینی با اشاره به برگزاری طرح جابربن حیان در مقطع ابتدایی، یادآور شد: این جشنواره با رویکرد تحقق سند تحول بنیادین، پژوهش محوری بوده به عنوان یک اصل اساسی در دروس مقطع ابتدایی لحاظ شده است.

این مسئول تاکید کرد: شرکت در جشنواره جابربن حیان باعث افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان می‌شود و علاوه بر اینکه آنها انجام فعالیت‌های پژوهشی را می‌آموزند، روحیه خود باوری نیز در آنها تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان مقطع ابتدایی و حتی کلاس اولی‌ها با شرکت در طرح پژوهش محور جابربن حیان می‌توانند فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهند، اضافه کرد: جشنواره جابربن حیان با هدف نهادینه کردن تحقیق، پژوهش، تقویت حس کنجکاوی، پرورش قدرت تفکر و حل مساله برای دانش آموزان دوره ابتدایی و در سطح مدرسه، منطقه و استان برگزار می‌شود.

حسینی، این جشنواره بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی و حمایت از ایده‌های نوجوانان در مدارس بوده که از سیاست‌ها و اولویت‌های آموزش و پرورش نیز هست.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: مرحله منطقه‌ای این جشنواره در بهمن‌ ماه و مرحله استانی آن نیز در پایان سال تحصیلی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار