دانش‌آموزان سمپاد ۵ برابر سایر دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی برنده می‌شوند

قزوین(پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت‌ دانش‌آموزان سمپاد ۵ برابر سایر دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی به ویژه مسابقات تربیتی و قرآنی شرکت می‌کنند و برنده می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان سمپاد ۵ برابر سایر دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی برنده می‌شوند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین الهام یاوری، شامگاه امروز در جلسه شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در 4 سخنرانی بر اهمیت مدارس سمپاد تاکید کرده‌اند و بنا بر نظر ایشان ماموریت مدارس سمپاد تربیت نسلی موثر است که نقطه اتکای اهرم تحول کشور باشند.

وی با بیان اینکه سمپاد مطلوب یک مرکز فرهنگی علمی و پژوهشی است که کل مدارس شهر را به حرکت درآورد، گفت: دانش‌آموزان سمپاد 5 برابر سایر دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی به ویژه مسابقات تربیتی و قرآنی شرکت می‌کنند و برنده می‌شوند. بر اساس آمارهای موجود 11.5 درصد برندگان مسابقات فرهنگی و قرآنی آموزش و پرورش دانش‌آموزان سمپاد هستند.

یاوری با ذکر اینکه حافظان قرآن در مدارس سمپاد از هر مجموعه‌ای بیشتر است، اضافه کرد: در ضمن تنها رتبه های تک‌رقمی کنکوری غیرانتفاعی از دانش‌آموزان مدارس سمپاد هستند. به همین خاطر در راستای گسترش عدالت آموزشی دنبال راه اندازی برنامه تلویزیونی برای یاددهی روش تست‌زنی هوشمند هستیم و همچنین همه ساله الگوی آزمون ورود به مدارس استعداد درخشان تغییر داده می‌شود.

وی میانگین ضریب هوشی دانش آموزان سمپاد را 120 بیان کرد و گفت: سیاست ما در سازمان استعدادهای درخشان این است که مدارس سمپاد باید بچه‌های خوش‌فکر تولید کند، نه دانش‌آموزان خوش‌معدل و با نمرات ممتاز.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه بر اساس پیمایش صورت‌گرفته 30 درصد دانش‌آموزان سمپادی پدر یا مادر فرهنگی و حدود 40 درصد پدر و مادر کارمند دارند، افزود: بنابراین سرمایه‌گذاری ما در این مدارس باید طوری باشد که دانش‌آموزان سایر اقشار هم بتوانند سهم بیشتری در ورودی مدارس سمپاد داشته باشند.

یاوری با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای آزاد و غیردولتی در این مدارس ادامه داد: به شرط تامین فضا و تجهیزات از توسعه مدارس سمپاد با شهریه آزاد استقبال می‌کنیم. به شرطی که در گزینش افرادی که غنی‌سازی فکری دانش‌آموزان تیزهوش کمک می‌کنند، دقت داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مهمترین بار تربیت برعهده معلمان است، بنابراین باید در این زمینه نسبت به توانمندسازی معلمان اقدام کرد و از مدیران مدارس سمپاد در استان‌ها می‌خواهیم که برنامه‌های متنوع در قالب جشنواره طراحی کنند و در این میان به طراحی المپیاد ورزشی ویژه دانش‌آموزان سمپاد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این جلسه درباره اهمیت مدارس استعدادهای درخشان گفت: اهمیت این مدارس در حدی است که شخص مقام معظم رهبری پیگیر ابقای مدارس سمپاد بودند؛ مقام عالی وزارت نیز در سفر به‌ استان قزوین به سبب اهمیت موضوع با عوامل اجرایی این مدارس جلسه ویژه‌ای برگزار کرد.

نقی سیاهکالی مرادی اضافه کرد: استان قزوین نگاه ویژه‌ای به مدارس سمپاد دارد و تعامل خوبی بین اداره کل و این مدارس وجود دارد و ما در این مدارس از اقشار مختلف دانش‌آموز داریم. ما در این مدارس دنبال تربیت دانش آموزان تمام ساحتی هستیم و تربیت دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان ادامه داد: این دانش‌آموزان دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و دارای سن عقلی بالاتری هستند؛ ولی برخی اوقات سیاهکالی مرادی درباره کارهای ویژه‌ای که برای‌ این دانش‌آموزان باید انجام شود، تصریح کرد: باید روی افزایش هوش هیجانی آنان کار شود، آموزش تفکر انتقادی، روش حل مسئله و آموزش مهارت‌های زندگی از دیگر مسائل ضروری است که باید پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار