در دیدار با روحانی؛

نخست‌وزیر اسپانیا: اتحادیه اروپا مایل است هر چه سریع‌تر تحریم‌ها بازبینی شوند

خبرگزاری پانا: نخست‌وزیر اسپانیا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان با رییس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار و گفت‌وگوهای سازنده بر گسترش روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها تاکید کرد.

او خاطرنشان کرد: ایران در موضوع پرونده صلح‌آمیز هسته‌یی همواره بر اساس معیارهای قانونی عمل کرده و آماده رفع نگرانی بر اساس حقوق متقابل است.

روحانی گفت: تحریم‌های وضع شده علیه ایران، تحریم‌های کور است و تحریم‌کنندگان نیز به این مهم رسیده‌اند که این تحریم‌ها نتیجه معکوس دارد.

رییس‌جمهور در مورد بحران سوریه خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند که بحران در سوریه و کشتار مردم بی‌گناه پایان یابد.

نخست‌وزیر اسپانیا در این دیدار با تبریک انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: انتخاب شما امیدهای زیادی ایجاد کرده و توقعات را ارتقاء داده است.

او با اشاره به پیشینه تاریخی ایران و اسپانیا گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و با تاریخی پرافتخار است.

نخست‌وزیر اسپانیا با ابراز امیدواری نسبت به این که مسایل بین اتحادیه اروپا و ایران هر چه سریع‌تر حل و فصل شود، تاکید کرد: می‌دانیم که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در نهایت به مردم آسیب می‌رساند و هزینه‌اش برای مردم است، بر این اساس کشورهای اتحادیه اروپا مایلند هر چه سریع‌تر شرایط موجود تغییر کرده و موضوع تحریم‌ها مورد بازبینی قرار گیرد.

وی در ارتباط با بحران سوریه و حل مساله فلسطین به تبادل نظر با دکتر روحانی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار