مدیر کل سازمان ثبت احوال استان زنجان خبر داد:

تحویل کارت‌های هوشمند ملی در چند ماه آینده

زنجان (پانا) - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از تحویل هرچه سریعتر کارت‌های ملی هوشمند خبر داد و گفت کارت ملی افرادی که تاکنون کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند در چند ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تحویل کارت‌های هوشمند ملی در چند ماه آینده

مهدی ژاله چیان، مدیر کل ثبت احوال استان گفت: ثبت احوال سازمانی است که از بدو تولد تا آخر عمر مرتبط با زندگی انسان است و جایگاه مهمی در زندگی اجتماعی شهروندان دارد.

ژاله چیان با بیان اینکه سازمان ثبت احوال استان زنجان پیگیر تکمیل اطلاعات سببی و نسبی شهروندان است، گفت: انرژی بیشتر ثبت احوال برای تکمیل اطلاعات پایگاه‌های سببی و نسبی 120 میلیون نفر استفاده می شود که این پروژه از سال گذشته فعال شده و هدف از آن تکمیل پایگاه های ارتباطی شهروندان است.

وی در ادامه به کارآیی داده های این پایگاه اشاره کرد و افزود: تاکنون استعلام های زیادی از سازمان های مختلف مثل سازمان نظام وظیفه، دستگاه های امنیتی و اطلاعات مربوط به انحصار وراثت و ... انجام شده است که حرکتی بسیار مثبت بوده است.

ژاله چیان ادامه داد: از یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت استان زنجان، 860 هزار نفر واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون 846 هزار نفر جهت دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته تاخیر در صدور کارت های ملی هوشمند به وجود آمد، ولی تا چند ماه آینده تمام کارت های هوشمند تحویل داده می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: در سال گذشته 15 هزار و دو مورد تولد داشته ایم که به ازای هر 1000 نفر13/5 بوده است. همچنین در سال 1400، 6 هزار و 818 نفر فوتی به ثبت رسیده است.

وی افزود: در 9 ماه اول سال‌جاری 194 جفت دوقلو، 5 سه قلو و یک چهارقلو در استان متولد شده است.

ژاله چیان افزود: اسامی پرطرفدار زنجانی ها در بخش پسران امیرعلی، آیهان، ابوالفضل، علی و آریا بوده و اسامی پرطرفدار دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، رستا و هلما است.

وی در انتهای سخنان خود به شایعات منتشرشده در خصوص حوادث اخیر مبنی بر ممنوع شدن بعضی اسامی اشاره کرد و ضمن تکذیب اخبار گفت: هیچ محدودیتی در نامگذاری اسامی مهسا، ژینا و وریا و... نداشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار