معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

اردوهای راهیان پیشرفت با هدف یادگیری و کسب مهارت در حال برگزاری است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از دیرباز یکی از موقعیت‌های مهم و تاثیرگذار تربیتی شرکت بچه‌ها در اردوها و سفرهای تربیتی بوده، گفت اردوهای راهیان پیشرفت با هدف یادگیری و کسب مهارت از بازدید مراکز علمی، صنعتی و فناوری در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۳۳۲۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان پیشرفت با هدف یادگیری و کسب مهارت در حال برگزاری است

«اصغر باقرزاده» اظهار کرد: از دیرباز یکی از موقعیت‌های مهم و تاثیرگذار تربیتی شرکت بچه‌ها در اردوها و سفرهای تریتی بود؛ بر این اساس بچه‌ها با حضور در اماکن مختلف با اهداف متفاوت، یک یا چند روز را به یادگیری در مکان‌ها و موقعیت‌هایی به غیر از مدرسه می‌پردازند.

او افزود: در اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزان در طول روز یا در مدت چند روز با حضور در اماکنی که رویدادی دانشی یا موقعیتی علمی، صنعتی و فناوری در آن وجود دارد، حاضر شده و از نزدیک با پیشرفت‌های علمی کشور آشنا می‌شوند. مکان‌ها و مقاصد اردوهای پیشرفت شامل صنایع بزرگ، صنایع نفتی، دفاعی و فنی مهندسی است.

باقرزاده توضیح داد: از دیگر مقاصد هم می‌توان به معادن، برخی کارگاه‌های نیمه سنگین، برخی از پارک‌های علم و فناوری، آزمایشگاه‌ها و مراکز تولید محصولات دانش بنیان اشاره کرد.

او با اشاره به اهداف طرح عنوان کرد: دانش‌آموزان با قرار گرفتن در این موقعیت‌ها و آشنایی نزدیک با نحوه به وجود آمدن این پیشرفت‌ها می‌توانند درک بهتری از اتفاقات علمی و صنعتی ایران داشته باشند. این موضوع در روحیه آن‌ها، ارتقای هویت ایرانی و توسعه شخصیت فردی موثر خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: توصیه ما این است که این اردوها به صورت فرآیندی برگزار شوند؛ به این معنا که قبل از اجرای اردو دانش‌آموزان با طرح سوالاتی درباره رشته و مقصد گردشگری پیشرفت با توجه و تمرکز روی موضوعات اقتصادی، سیاسی و علمی مرتبط با مقصد به آشنایی مقدماتی برسند و انگیزه و کنجکاوی لازم را برای بازدید از مقصد را داشته باشند.

باقرزاده با بیان اینکه هدف یادگیری و کسب مهارت از بازدیدها زمانی حاصل می‌شود که بتوان مقدماتی را برای آن فراهم کرد، گفت: پیش‌بینی ما این است که دانش‌آموزان در مراحل اول صرفا برای بازدید و رفع سوالات خود به این سفرها اعزام شوند و در نهایت بعد از چند اردو و بازدید علمی، می‌توان هماهنگی‌هایی با مراکزی انجام داد که دانش‌آموزان بتوانند در برخی موارد مهارتی کسب کنند. در واقع دانش‌آموزان برگزیده و دارای استعداد به این مراکز معرفی می‌شوند و تحت عنوان کاروزی و مهارت‌آموزی ساعتی را در این مکان‌ها به کسب مهارت می‌پردازند.

او اضافه کرد: در حین اجرای فرآیند اردو راویانی از طرف مقصد دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند. علاوه بر این تعدادی از راویان دانش‌آموزی که از قبل موضوع مقصد گردشگری و سفر پیشرفت را دیده باشند و بتوانند برای بچه‌ها توضیح دهند هم در اردو کنار بچه‌ها خواهند بود.

به گزارش ایسکانیوز، باقرزاده ادامه داد: در حین بازدید هم راویانی که از بین مربیان ممتاز انتخاب شده و مسیر مقصد را شناسایی کرده باشند، حضور دارند که به تحلیل موضوع سفر پیشرفت می‌پردازند. پس از بازگشت هم از دانش‌آموزان خواسته می‌شود که گزارش‌ها و تولید محتواهایی از مقصد ارائه دهند. به این ترتیب این سفر تبدیل به فرآیندی تربیتی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار