مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

اهمیت به آموزش و پرورش کودکستان باید بیش از گذشته مرکز توجه باشد

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان این‌که برنامه‌ کودکستان‌ها باید همگام با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای تعلیم و تربیت اسلامی کودکان باشد، گفت اهمیت به آموزش و پرورش کودکستان باید بیش از گذشته مرکز توجه باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت به آموزش و پرورش کودکستان باید بیش از گذشته مرکز توجه باشد

سلمان محمدی در همایش موسسان، مدیران و مربیان کودکستان‌های نواحی سه گانه کرمانشاه با بیان این‌که برنامه‌های کودکستان‌ها باید بر اساس محتوای سازمان تعلیم و تربیت باشد، عنوان کرد: نگاه یکپارچه به تعلیم و‌ تربیت در تمامی دوران تحصیل فرد از دوره قبل از آموزش رسمی در کودکستان گرفته تا آموزش رسمی در مدرسه و پس از آن در دانشگاه، منجر به پرورش افراد در تراز انقلاب اسلامی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: باید نسل جوان و آینده‌ساز کشور را بر مبنای اصول اسلامی پرورش داده و افرادی با روحیه استکبارستیزی تربیت کنیم.

محمدی سپس با تاکید بر اینکه کودکستان‌ها باید فراتر از ارائه خدمت به کودکان کار کنند، عنوان کرد: کودکستان در واقع یک مرکز فرهنگی آموزشی است که باید در حوزه تربیتی ورود کرده و در جهت شناسایی و شکوفایی استعدادهای کودکان برنامه داشته باشد.

وی در ادامه از مربیان کودکستان‌ها خواست به آموزش و پرورش کودکان بیش از گذشته اهمیت داده و مرکز توجه قرار گیرد.

محمدی یادآور شد: مربیان کودکستان‌ها باید یک الگوی مثبت در همه ابعاد برای دانش‌آموزان بوده و در راه رفتن، حرف زدن، نوع پوشش، برخورد و ... شانیت معلم را داشته باشد.

در ادامه این همایش موسسان و مربیان کودکستان‌های برتر کرمانشاه تجلیل شدند.

گفتنی است؛ استان کرمانشاه 716 کودکستان فعال دارد که 494 کودکستان دارای مجوز از آموزش و پرورش بوده که به‌صورت ضمیمه در مدارس دولتی، غیردولتی و مستقل مشغول به فعالیت هستند و 222 کودکستان دیگر دارای مجوز از بهزیستی هستند که در قالب مهدکودک و پیش‌دبستانی فعالیت دارند، همچنین در مدارس روستایی و عشایری استان تمامی نوآموزان پنج تا شش سال به‌صورت رایگان در کلاس‌های روستایی چندپایه به‌صورت ضمیمه توسط معلمان، آموزش‌های لازم را می‌بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار