مشق عشق به سبک مدیر مدرسه؛ حکایت متفاوت مدرسه ای که خاطره‌ساز ۳ نسل شد

قزوین (پانا) - محمد علی الله یاری، مدیر مدرسه ابتدایی شهید گمنام و مدیر واحد آموزشی متوسطه اول شهید صیادشیرازی در روستای شادمهان بخش دشتابی شهرستان بویین زهرا، ۳۶ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارد. از این ۳۶ سال،۳۱ سال در مدرسه شهید گمنام روستای شادمهان بخش دشتابی شهرستان بویین‌زهرا مدیر مدرسه بوده است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مشق عشق به سبک مدیر مدرسه؛ حکایت متفاوت مدرسه ای که خاطره‌ساز ۳ نسل شد

محمدعلی الله یاری، با بیش از سی سال سابقه خدمت در منطقه، با پیگیری‌های مستمر از خیرین اقدام به تعمیر، تجهیز و رنگ آمیزی دبستان این روستا کرده است و به زودی قرار است ۳ کلاس درس هم به مدرسه اضافه شود. هر ساله قسمتی از کمبودهای مدرسه را با کمک خیرین و هزینه شخصی خودش برطرف کرده است.

الله یاری می‌گوید: از وقتی که مدرسه را تحویل گرفتم، فقط ۲پنجره مانده تا کل مدرسه نوساز شود که البته تا چند وقت دیگر، پنجره ها نیز تعویض می شوند.

وی با عشقی کم نظیر، مدرسه‌ای سرشار از شادابی و پویایی را برای دانش آموزان و همکاران خود به ارمغان آورده است. «وظیفه شناسی»، «عشق» و از«خودگذشتی»، فرقی ندارد، هیچ واژه‌ای نمی تواند به درستی خدمتی که مدیران و معلمان برای مدارس محروم روستایی انجام می دهند را به درستی توصیف کند.

الله یاری ادامه می‌دهد: همواره تلاش می کنم محیطی بانشاط، پویا و ایمن برای همه دانش آموزان و همکاران خود در مدرسه فراهم کنم که به لطف خدا تا به امروز با همین شیوه توانستم در برخورد با دانش آموزانم موفق عمل کنم، به طوری که ۱۸ دانش آموز از مدارس بزرگ حومه با وجود اینکه دارای امکانات شهری هستند، به این مدرسه آمدند و اینجا تحصیل می کنند.

مدیر مدرسه ابتدایی شهید گمنام و واحد آموزشی متوسطه اول شهید صیاد شیرازی در روستای محروم شادمهان، از سال ۱۳۷۱ در این مدارس خدمت کرده و امسال پسرش پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان، در پایه اول این روستا مشغول تدریس می‌شود. نکته جالب تر اینکه نوه وی هم دانش آموز پایه دوم ابتدایی در همین مدرسه است.

الله یاری می‌گوید: مدیریت از نظر من فقط یک پست نیست، بلکه بیشتر یک مسئولیت و وظیفه است، انگیزه من از انتخاب آن به دلیل خدمت بیشتر بوده است، رابطه من با دانش‌آموزان و همکارانم در طول سال های خدمت، یک رابطه دوستانه بوده است که هم اکنون نیز همین رابطه را با دانش آموزان مدرسه دارم و به آنها عشق می ورزم و همانند فرزندان خودم آنها را دوست دارم. چون معتقدم کودکان موجوداتی پاک، بی ریا و دوست داشتنی هستند. در حد توانم هر کاری از دستم بربیاید برای آنها انجام می‌دهم.

وی می‌افزاید: در کنار آن معتقدم وقتی دانش‌آموز وارد مدرسه می‌شود، رفتار و اخلاق و شادابی کادر مدرسه در روحیه و موفقیت او نقش بسزایی دارد، تلاش می کنم تا دانش‌آموزان با ذوق و شوق راهی مدرسه و کلاس درس شوند.

الله یاری، مربی فوتبال و والیبال دارای کارت داوری درجه ۲ آسیاست که در بخش دشتابی، در تمامی مسابقات، داوری را انجام می‌دهد. او به یکی از فعالان محبوب ورزشی در منطقه دشـتابی نیز تبدیل شده و کماکان در این عرصه هم فعالیت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار