معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی:

فعالیت سردخانه ها منوط به اخذ پروانه از اداره كل استاندارد است

خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، همه سردخانه های استان زیر نظر اداره كل استاندارد استان فعالیت خواهند كرد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، غلامرضا دیزج نژاد صبح امروز در جلسه ساماندهی سردخانه های استان با اعلام اینكه تا پیش از این سردخانه های با ظرفیت كمتر از یك هزار تن زیر نظارت اداره كل استاندارد فعالیت نمی كردند، اظهار داشت: با این مصوبه تمام سردخانه ها با هر ظرفیتی، زیر نظر اداره كل استاندارد فعالیت خواهند كرد و ملزم به دریافت پروانه استاندارد هستند .
وی افزود:سردخانه هایی كه پروانه استاندارد دارند خدمات بهتر و مطلوب تری به مشتریان خود ارائه می كنند كه ضروری است باغداران و كشاورزان نیز در مراجعه به این واحد ها به پروانه استاندارد آنها توجه كنند .
وی ادامه داد: انجمن سردخانه داران نیز باید با تشكیل واحد نظارتی بر عقد قرارداد ها و همچنین ارائه خدمات بهینه در نگهداری محصولات سردخانه ای نظارت كند تا هم سلامت جامعه تضمین شود و هم مصرف كننده و تولید كننده از آن منتفع شوند .
وی با تاكید بر اینكه باید یكی از الزامات احداث و شروع به فعالیت سردخانه ها در استان دارا بودن پروانه استاندارد و رعایت موارد مربط به آن باشد گفت: تلاش شود تا پوشش استاندارد سردخانه های استان از 50 درصد در سال جاری به 80 درصد در سال آینده برسد .
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینكه هرچه استاندارد سازی در مفاهیم تولید توسعه یابد تولید كننده و مصرف كننده منتفع خواهند شد و این مهم سلامت جامعه را تضمین می كند .
وی تاكید كرد تا انجمن صنفی سردخانه ها موضوع تحت پوشش بیمه قرار گرفتن سردخانه ها را پیگیری نماید .
گفتنی است در این جلسه مسایل و مشكلات سردخانه های استان مورد بررسی قرار گرفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار