وزیر کار:

قدرت خرید خانوارها با افزایش دستمزد بیشتر شد

تهران (پانا)-  وزیر تعاون،کار و امور اجتماعی گفت قدرت خرید خانوار با افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد، بیشتر شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
قدرت خرید خانوارها با افزایش دستمزد بیشتر شد

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این که یکی از اقدامات بسیار مهم در مواجهه با اپیدمی کرونا، توسعه واکسیناسیون بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و اقدامات قهرآمیز یک‌جانبه قدرت‌های متخاصم از دسترسی به واکسن‌های تولیدشده در سایر کشورها محروم شده بود، اقدام به تولید ۵ واکسن داخلی با تکیه بر تحقیقات دانشمندان جوان ایرانی کرد و در نتیجه جمعیت قابل توجهی در مدت زمان اندک در مقابل این بیماری ایمن شدند.

مرتضوی ادامه داد: مردم کشور من در شرایطی با امواج سهمگین و ویرانگر این بحران دست و پنجه نرم کرده‌اند که هم زمان تحت تأثیر شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های متخاصم بوده‌اند.

وی افزود: تحریم‌هایی که اگر پیش‌تر حق توسعه و برخورداری ایشان از کار شایسته را محدود می‌کرد در بستر بحران کرونا این بار حق حیات آنان را با محروم‌کردن آنان از دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مهار این بیماری مورد هدف قرار داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با این وجود جمهوری اسلامی ایران با ایمان به کلام حق که گشایش بعد از دشواری‌ها را بر بندگانش نوید می‌دهد، توانست کارنامه موفقی در مهار این بحران ثبت کند.

مرتضوی افزود: منطقه آسیا و اقیانوسیه ۶۰ درصد نیروی کار جهان را تأمین می‌کند و باید مسائل خاص و چالش‌های آن بازنمایی متناسبی در مجامع تصمیم‌گیری سازمان بین‌المللی کار داشته باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از مسائل مزمن مرتبط با کار شایسته در این منطقه به همین بازنمایی ناکافی در سازمان بین‌المللی کار مرتبط است و انتظار می‌رود اصلاح این امر به عنوان یکی از لوازم بازتعریف عدالت اجتماعی در این منطقه جزو اولویت‌های مدیرکل سازمان بین‌المللی کار قرار گیرد.

مجمع عمومی هفدهمین نشست منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان بین‌المللی کار (ILO) از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱ در کشور سنگاپور در حال برگزاری است. نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی کشور نیز در این نشست منطقه‌ای حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار