کلاهبردار حرفه‌ای بازداشت شد

تهران (پانا) - رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با شگرد تقلید صدای روسای مدیران نمایندگی‌های فروش خودرو از حسابداری نمایندگی‌ها حدود 10 میلیارد ریال سرقت کرده بود، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبردار حرفه‌ای بازداشت شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: درپی گزارش کلاهبرداری های سریالی از نمایندگی های فروش خودرو به اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت، رسیدگی به این پرونده آغاز شد.

وی عنوان داشت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، فرد ناشناسی با تقلید صدای مدیران نمایندگی ها، خود را مدیر نمایندگی فروش خودرو معرفی کرده و به بهانه‌های مختلف، مدیران مالی را نمایندگی را مجاب به واریز پول به حسابش می‌کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بدنبال این شکایت‌ها، تحقیقات ادامه یافت و در نهایت کارآگاهان موفق به شناسایی عامل این کلاهبرداری‌ها که متهمی سابقه دار بود، شدند.

سرهنگ گودرزی به شناسایی هویت متهم پرونده اشاره و گفت: با به دست آوردن این اطلاعات مهم کارآگاهان اداره آگاهی وارد عمل شده و متهم را در مخفیگاهش بازداشت کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: متهم جوان در تحقیقات اولیه گفت، اطلاعات تمام نمایندگی‌های فروش خودروی یک شهر را به‌دست می‌آوردم و بعد به نمایندگی‌ها تماس می گرفتم و با رئیس آنجا صحبت می‌کردم و صدای رئیس نمایندگی را به خاطر می سپردم و این کار برای این بود که صدایش را بشنوم و برای کلاهبرداری نیاز داشتم.

این مقام انتظامی گفت: این فرد کلاهبردار گفت، چند روز بعد زنگ می‌زدم به قسمت مالی نمایندگی و با تقلید صدای رئیس خودم را رئیس نمایندگی جا می زدوم و مثلاً می‌گفتم برادرزنم تصادف کرده و قرار است در فلان بیمارستان عمل شود و نیاز به هشت میلیون تومان دارم شما پول را واریز کنید من بعداً به حساب نمایندگی بر می‌گردانم. آنها هم باور می‌کردند و گاهی بیشتر هم می‌ریختند.

وی با اشاره به اینکه متهم سابقه دار است ادامه داد: متهم در تحقیقات بعدی اظهار کرد، در زندان این ایده به ذهنم رسید. دو مرتبه تا به حال به زندان افتادم و هر بار ۷ سال تحمل حبس داشتم. یکبار به اتهام آدم ربایی بازداشت شدم، چند سال قبل به خاطر کیف‌قاپی در زندان محبوس شدم.

رییس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم جزئیات پرونتده و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار