مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴:

تربیت نسلی دارای هویت ملی و آگاه برای تحقق تمدن اسلامی از اولویت‌های آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، تربیت مدیران جهادی تمدن‌ساز را لازمه‏ تمدن‌سازی اسلامی دانست و تربیت نسلی دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی را از اولویت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نسلی دارای هویت ملی و آگاه برای تحقق تمدن اسلامی از اولویت‌های آموزش و پرورش است

قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با بیان اینکه تربیت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، در گفت‌وگو با پانا گفت: «بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش یکی از متولیان تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و با توجه به اینکه دوران دو ساله سپری شده از ویروس کرونا باعث ایجاد زیست بوم جدید همراه با آموزش غیرحضوری شد، امسال دارای شرایط فوق العاده ای در زمینه پرداختن به مباحث مربوط به ایجاد شادابی و نشاط برای دانش آموزان است که در همین راستا با تشکیل جلسات مختلف در خصوص این قبیل فعالیت ها؛ شاداب سازی، بهسازی و زیباسازی مدارس برای سال جدید و بهسازی فضاهای پرورشی و موقعیت های تربیتی، در دستور کار خود قرار داده ایم.»

وی ادامه داد: «آموزش در دل پرورش و تزکیه نفس در دل تربیت قرار دارد، برای تربیت دانش‌آموزان، لازم است به همه ابعاد توجه کنیم و مجموعه همه ابعاد علمی، پژوهشی، مهارتی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی، آموزش و پرورش را در برمی‌گیرد. همه زیرمجموعه‌ها در معاونت پرورشی، در کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی موثر و مفید هستند، اما با بکارگیری روش‌های جامع و سنجیده شده، تربیت معنای واقعی‌تری به خود می‌گیرد.»

بیانی ضمن اشاره به اهمیت توانمندسازی مدیران و سپس معلمان مدارس تأکید کرد: «لازم است در امر تربیت، به نظارت، مشاوره و پیگیری، توجه ویژه‌ای شود. چرا که نگاه و رفتار معلم، اثر تربیتی مثبت یا منفی بر تربیت دانش‌آموزان دارد، ممکن است دانش‌‌آموزی با تأثیر از برخورد معلم به موفقیت رسیده یا در اثر وجود کمبودهای شخصیتی و اخلاقی به آسیب‌های اجتماعی دچار شود.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در خصوص اهداف اصلی و مهم آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش آموزان، بیان کرد: «یکی از اهداف اصلی و مهم آموزش و پرورش، تربیت دینی افراد برای مقابله با مسائل زندگی و جامعه است و مدرسه کانونی است که می تواند نقش مهمی در شکل گیری اعتقادات و بینش مذهبی دانش آموزان داشته باشد و از جمله افرادی که در مدرسه بر گرایش دینی و تربیت دینی دانش آموزان تأثیر مستقیم دارند، مربیان و معلمان هستند که همواره از آنان به عنوان الگو یاد می شود.»

وی ادامه داد: «نهاد آموزش و پرورش یک کشور، نقش اساسی در تربیت شهروندان آن جامعه و آموزش و توسعه حقوق انسانی دارد. اگر چه شکل گیری و رشد شخصیت افراد یک جامعه الزاماً وابسته به تعلیم و تربیت نیست؛ اما بخش اعظمی از رشد فردی و اجتماعی افراد توسط نهاد رسمی آموزش و پرورش صورت می گیرد. در واقع تعلیم و تربیت از طریق نهادهای رسمی یکی از مهم ترین و هدفمندترین بخش تربیت آدمی است که اثرات آن را به گونه ای همه جانبه می توان در زندگی انسان ها و در ابعاد مختلف فکری، اجتماعی، مذهبی، هنری و اخلاقی آنان مورد مشاهده، بحث و بررسی قرار داد.»

بیانی در پایان با بیان اینکه نقش شگفت انگیز تعلیم و تربیت در زندگی انسان بر هیچ خردمندی پوشیده نیست، افزود: «در جامعه کنونی و در عصر اطلاعات و فضای مجازی اهمیت تربیت فرزندان بسیار حایز اهمیت است. در این راستا می بایست پدر و مادر و آموزگاران با رفتار صحیح الگوی مناسبی برای کودک و نوجوانان باشند. آموزه های دینی بر نقش مهم پدر و مادر بر تربیت دینی کودکان تأکید دارند. امروزه آموزش و پرورش تلاش دارد تا از طریق روش آموزشی مناسب و نظام سازمان یافته خود، به نیازهای دانش آموزان پاسخ گوید.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار