مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تاسیس و توسعه مدارس شاهد، مسئله اصلی آموزش و پرورش استان است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت تاسیس و توسعه مدارس شاهد مسئله اصلی آموزش و پرورش استان است و سراوان، چابهار، سیستان و ناحیه یک زاهدان از اولویت برخوردار هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تاسیس و توسعه مدارس شاهد، مسئله اصلی آموزش و پرورش استان است

حسنعلی میرعبدی در این جلسه ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد:۲۱۰ شهید دانش آموز، ۸۷ شهید فرهنگی، ۸۲ آزاده سرافراز و ۳۸۵ ایثارگر مایه افتخار فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی ادامه داد: هم اینک ۲۸ مدرسه شاهد و ۳ مدرسه ایثارگران در استان وجود دارد که ۱۰ هزار دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: تاسیس و توسعه مدارس شاهد در استان مسئله اصلی ماست و در این خصوص حوزه سراوان، چابهار، سیستان و ناحیه یک زاهدان از اولویت برخوردار هستند.

میرعبدی به ایجاد هنرستان وابسته به اداره کل امور شاهد و ایثارگران استان اشاره کرد و گفت: این موضوع در قالب انعقاد یک تفاهم‌نامه قابل اجراست و از سوی آموزش و پرورش استان آمادگی لازم وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان توسعه مدارس شاهد هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی را ضروری دانست و اظهار کرد: در مدارس شاهد هم از نظر تربیتی و هم از نظر آموزشی باید به دنبال کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و برنامه ها باشیم تا جایگاه استان را در کشور ارتقا دهیم.

میرعبدی همچنین بر ارتقای میانگین رتبه های کنکور و میانگین نمره نهایی دانش آموزان در مدارس شاهد تاکید کرد.

سردار محمد ناظری، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران استان نیز در این جلسه از همکاری آموزش و پرورش استان در توسعه فرهنگ شهید و شهادت اظهار کرد: خوشبختانه شاهد توجه و اعتقاد قلبی مسئولان آموزش و پرورش استان به سند تحول بنیادین هستیم و این موضوع بسیار ارزشمند است.
وی دو حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگ و اندیشه را خط مقدم نبرد جنگ نرم عنوان کرد و گفت: امروزه دشمن میدان جدیدی برای حملات و دسیسه های خود پیدا کرده است و اهمیت این دو حوزه را در مرور حوادث اخیر به خوبی می توان مشاهده کرد‌.

گفتنی است در این جلسه پیرامون برگزاری کلاس های جبرانی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه دوازدهم در مدارس شاهد، وضعیت نیروی انسانی این مدارس و برگزاری ارزشیابی دو مرحله ای پیشرفت تحصیلی مدارس شاهد بحث و گفت‌وگو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار