رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران:‌

مسئولان روابط عمومی با اخلاق‌مداری در تامین رضایتمندی مردم کوشا باشند

تهران(پانا) - رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، روابط عمومی را پل ارتباطی میان مردم و هر سازمانی دانست و بر اینکه تمام همکاران روابط عمومی با رویکرد اخلاق‌مداری در راستای اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع و پاسخگویی صحیح و موثر، باید در راستای تامین رضایتمندی مردم کوشا باشند؛ تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان روابط عمومی با اخلاق‌مداری در تامین رضایتمندی مردم کوشا باشند

جلسه هم اندیشی و دانش افزایی مسئولان اطلاع رسانی و روابط عمومی مناطق نوزده گانه پایتخت، باهدف توانمندسازی همکاران حوزه روابط عمومی؛ در دو بخش عکاسی و تبلیغات و خبر و رسانه با حضور علی عزتی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ٢، مجید شاطری؛ رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، کارشناس مسئول و کارشناسان آموزش و پرورش شهر تهران به میزبانی منطقه ٢ برگزار شد.

بستر مناسب استفاده از زبان هنر برای جهاد تبیین، روابط عمومی است

در این نشست مدیر آموزش و پرورش منطقه ٢ ضمن ارائه توضیحاتی در راستای موقعیت منطقه ٢ و اقدامات انجام شده در منطقه، این منطقه را به واسطه برخورداری از اقلیم مختلف جمعیتی، اقتصادی و آب و هوایی و دارا بودن ۶٠٠ مدرسه و آموزشگاه و ٢۶٨٠ همکار فرهنگی، مهم برشمرد و گفت: در آموزش و پرورش منطقه ٢ نگاه خاصی را در سطح منطقه به حوزه روابط عمومی داشته ایم و درصدد آن هستیم بیش از پیش این حوزه تقویت شود.

وی استفاده از زبان هنر را مهم خواند و بستر مناسب استفاده از این ظرفیت در منطقه را روابط عمومی دانست و افزود: رویکرد ما پیوند چهار میم (مدرسه، محله، منزل و مسجد) است که برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی است که این رویکرد را حتی در لوگو منطقه نیز لحاظ کرده ایم.

عزتی، روابط عمومی را قلب تپنده هر سازمان و نهاد عنوان کرد که ازطریق رسانه و ابزار مورد استفاده خود به تبیین و اطلاع رسانی می پردازد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ٢ تهران با بیان اینکه عنصر ارتباط اساسا از عصر حجر وجود داشته و تا امروز در مسیر تغییر و پیشرفت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: واقعیت افزوده تکنولوژی خاص و جدیدی است که دارای ابعاد مختلف است و امروزه در تمام جهان مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از اقدامات و برنامه ها نیازمند بسترسازی است و ما در منطقه از طریق واقعیت مجازی و با رویکرد واقعیت افزوده، برنامه ها را اجرا می کنیم و تقریبا تمام اقدامات وطرح ها از طریق این سیستم در سطح منطقه پیاده سازی شده است.

مجید شاطری؛ رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تقدیر از زحمات مسئولان روابط عمومی مناطق نوزده گانه، ضمن تشریح و تبیین سیاست های کلی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران که بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده با اشاره بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین است، جهاد تبیین را یک وظیفه شرعی برشمرد و بر حرکت مسئولین روابط عمومی در مسیر تحقق جهاد تبیین تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی جایگاه قدرتمندی در زمینه بسترسازی فرهنگی و اثرگذاری بر افکار عمومی دارد؛ روابط عمومی را عرصه ای تخصصی با نگاهی متعالی و پیشرو به سوی آینده خواند و افزود: روابط عمومی عرصه فهمیدن و فهماندن است و برنامه روابط عمومی هم اخروی است هم دنیوی.

شاطری در ادامه خاطرنشان کرد: روابط عمومی تنها وظیفه اش انجام کارهای تبلیغاتی یا هماهنگی های اجرایی نیست بلکه اثرگذاری در فضای فکری و صیانت و پاسداری از آرمان های نظام و انقلاب نیز از وظایف روابط عمومی همه ارگان ها و نهاد های اجرایی است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش پایتخت در پایان اضافه کرد: برای حفظ دین و نظام جمهوری اسلامی ایران، خون های زیادی ریخته شده و آرامش کنونی جامعه را مدیون خون پاک شهدا هستیم، بنابراین یکی از وظایف مهم ما افزایش سرمایه نظام است که تکریم ارباب رجوع و خضوع و فروتنی در کنار خدمت بی منت از عوامل موثر در تامین رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی کشور است.

شاطری، روابط عمومی را پل ارتباطی میان مردم و هر سازمانی دانست که می بایست تمام همکاران روابط عمومی با رویکرد اخلاق مداری در راستای اطلاع رسانی دقیق و به موقع و پاسخ گویی صحیح و موثر، در راستای تامین رضایتمندی مردم کوشا باشند.

وی با اشاره به منویات امام خمینی(ره) مبنی بر حفظ ارزش های انقلاب اسلامی، اهتمام در حوزه جهاد تبیین را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم، وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ موضوع تربیت را بر همه چیز مقدم شمرده و ما نیز مى بایست تمام اهتمام خود را به کار گیریم تا در مسیر تعلیم و تربیت، به صورت اثرگذار ایفاى نقش کنیم،آموزش و پرورش منطقه ٢ تهران همواره در کار تربیتی پیشرو بوده و امیدواریم با برگزاری کارگاه های آموزشی و توانمندسازی همکاران در حوزه تبلیغات، خبر و رسانه، تمام مناطق هرچه بیش از پیش، در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی موثر باشند.

برگزاری اردوهای یک روزه راهیان پیشرفت با زیربنای علمی، در کانون قدس

در ادامه محمد عدل لاله؛ رئیس کانون قدس منطقه ٢ این کانون را از نقاط قوت منطقه برشمرد که بستر مناسبی برای تحقق اهداف مدنظر منطقه است و در خصوص فعالیت های این کانون گفت: برگزاری اردوهای یک روزه راهیان پیشرفت با زیربنای علمی، از جمله فعالیت های کانون قدس است که در آن موضوعات مربوط به متاورس، سواد رسانه، محیط زیست، اتاق قصه و اتاق جنگل برای آشنایی با حیوانات و.... برگزار شده و می شود.

وی افزود: از ایده های نو و خلاقانه فرهنگیان شهر تهران در این کانون استقبال می کنیم.

در این نشست همچنین، ابوالفضل حاجی سلطانی؛ کارشناس مسئول اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران، روابط عمومی را موتور پیشران برای رسیدن به مسیر تحقق اهداف جهاد تبیین دانست که با حمایت مدیران و از طریق برنامه های مدون و کارآمد می تواند در رسیدن به مقصد نهایی که تحقق اهداف والای نظام تعلیم و تربیت است موثر و پررنگ باشد.

در ادامه دوره آموزشی ٨ ساعته توانمندسازی در قالب عکاسی و تبلیغات و خبر و رسانه، برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار