پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

مطالعه کتاب ‌ضرورت جامعه امروزی است

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مطالعه کتاب ‌ضرورت جامعه امروزی است

متن پیام «محمد فائزی» به شرح زیر است.

«کتاب، میراثی ماندگار و با ارزش، عنصری رشد آفرین و سودمند ترین کشف بشر در حوزه ثبت، نگهداری و انتقال دانش های گوناگون بشری است. معجزه کتاب این است که بشر به رغم تمام پیشرفت های عصر امروز هنوز نتوانسته، جانشین بهتری از کتاب بیابد، عطر و بوی کتاب با ما پیوندی ازلی دارد و خداوند می دانست که آدمی را گریزی از کتاب نیست؛ از همین رو فرمود:«ن و القلم و ما یسطرون» و یا در جایی دیگر می فرماید: «اقرا بسم ربک الذی خلق.

مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه‌های اصلی فرهنگ ایران اسلامی و ضرورت جامعه امروزی است که ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ آن نیازمند عزم ملی و مستلزم الگوپذیری از بزرگان دین است که این امر مهم همراهی و مشارکت تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی را می‌طلبد.

هفته کتاب، فرصتی است تا عطر کتاب جان همه ما را بنوازد. بدون تردید در این معرکه جان‌فزا، دانش آموزان و معلمان در مرکز آن قرار دارند و از جان مایه کتاب می نویسند.

اینجانب ضمن بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی (ره) مفسّر بزرگ قرآن این مناسبت را به همه کتابداران، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران عرصه اندیشه، چاپ و نشر کتاب استان گیلان تبریک و تهنیت عرض کرده و از مدیران مدارس و معلمان فرهیخته می خواهم تا در امر مطالعه کتاب و نظم بخشی به کتاب های کتابخانه های مدارس بیش از گذشته، اهتمام بورزند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار