ایمن‌سازی ۵۴۰ مدرسه حاشیه راه‌های گیلان

رشت (پانا) - سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان گفت از ابتدای اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ۵۴۰ مدرسه در این استان تحت پوشش قرار گرفته و ایمن‌سازی شد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ایمن‌سازی ۵۴۰ مدرسه حاشیه راه‌های گیلان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان شامل مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه از سال ۷۸ در استان گیلان آغاز شده‌است.

غلامعلی نیک‌فهم بیان کرد: در سال جاری نیز عملیات اجرایی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان شروع شده و تا پایان سال اقدامات و برنامه های تعریف شده در مدارس تحت پوشش، مرحله به مرحله انجام می‌شود.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ۵۴۰ مدرسه در این استان تحت پوشش قرار گرفته و ایمن‌سازی شدند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه امسال طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس نیز در ۳۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان انجام می‌شود، افزود: علاوه بر این آموزش های ایمنی در ۵۰ مدرسه مقطع ابتدایی گیلان با نزدیک چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: با تمهیدات صورت گرفته در بخش ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها طی سال‌های گذشته شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات در بخش دانش‌آموزان در این مدارس بوده ایم.

نیک‌فهم بیان کرد: در بخش ایمن‌سازی فیزیکی با نصب تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی، خط کشی عابر پیاده، نصب شیارهای لرزاننده و چراغ‌های چشمک زن، ایجاد نقوش مدرسه و احتیاط بر روی سطح جاده به منظور آرام‌سازی ترافیک و ایجاد ایمنی لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح آموزش ایمنی دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها نیز با توزیع اقلام آموزشی و کمک آموزشی، کوله پشتی و ارائه مطالبی در خصوص نحوه عبور و مرور از عرض جاده و آشنایی با انواع علائم راهنمایی و رانندگی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان افزود: کاهش تلفات جاده‌ای عابر پیاده، آگاه کردن دانش‌آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها با وسایل نقلیه و خطرهای ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار