لزوم آگاهی و اطلاع مسافرین از قوانین و مقررات کشور مقصد

تبریز (پانا) - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان‌ شرقی بر لزوم آگاهی و اطلاع مسافران از قوانین و مقررات کشور مقصد تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم آگاهی و اطلاع مسافرین از قوانین و مقررات کشور مقصد

احمد موقری در جلسه «بررسی و تحلیل جرایم مربوط به اتباع ایرانی در خارج از کشور» با اشاره به این که برخی هموطنان که اقدام به مسافرت های خارج از کشور در قالب تورهای گردشگری به کشورهای همسایه می کنند، مشکلاتی برای آنها پیش می آید و منجر به دستگیری و حتی حبس هم میهنان می شود، گفت: علت این اتفاقات، ناآگاهی و عدم اطلاع مسافرین از قوانین و مقررات کشور مقصد است.

وی افزود: باید بررسی شود که چگونه و با چه شیوه هایی می توان آگاهی و اطلاعات لازم را به مسافران کشورهای خارجی ارائه کرد. دغدغه دیگر حین برگشت مسافران از کشورهای خارجی است. به این صورت که اقلامی از کشورهای خارجی وارد می کنند که در کشور ما دارای عناوین مجرمانه است.

در این جلسه مقرر شد عناوین مجرمانه به انضمام مواد قانونی به دلیل به همراه داشتن برخی کالاهای ممنوعه توسط مسافران ورودی به کشور توسط دادستانی مرکز استان استخراج و جهت چاپ بروشور و بنر اطلاع رسانی در اختیار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

همچنین مقرر شد در مرز «نوردوز» نمایشگاهی جهت اطلاع رسانی به مسافران خروجی با ظرفیت های خاص آن به صورت دائمی تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار