محبت، اثرگذارترین روش در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است

اصفهان (پانا) - حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، هیچ راهی بهتر، زیباتر و اثرگذارتر از «محبت و عاطفه» نیست

کد مطلب: ۱۳۲۳۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
محبت، اثرگذارترین روش در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سفر شهرستانی خود به شهرستان خوانسار با حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار صمیمی شیخ حسین انصاریان ضمن تشکر و خیرمقدم به مدیرکل و همراهان وی اظهار کرد: همه افتخار من در دنیا و آخرت این است که روضه‌خوان حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) هستم.

وی درباره اهمیت رسالت معلمی تصریح کرد: معلمی عبادت بسیار بزرگی است و کار شما در آموزش و پرورش همان کار انبیاء الهی است.

انصاریان افزود: برای تعلیم و تربیت دانش آموزان هیچ راهی بهتر، زیباتر و اثرگذارتر از «محبت و عاطفه» نیست. اگر معلم خود را رها کند به دست عقل و روح دانش آموز و بتواند با استفاده از محبت و عاطفه مفاهیم و مطالب را انتقال دهد، بسیار اثرگذار خواهد بود و دانش آموزان بهتر می پذیرند. به قول معروف: «چوب معلم ار بود زمزمه محبتی، جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را»

این واعظ شهیر که اصالتی خوانساری دارد بیان کرد: در تجربه ۵۵ ساله منبر رفتنم، خود نیز از همین روش(محبت) با مردم استفاده می کنم؛ بخصوص در مراسم احیاء شب‌های قدر؛ یک بار شخصی پرسید که چرا از جهنم صحبت نمی کنید؟! پاسخ دادم که من فقط راه بهشت را بلد هستم.

وی در تکریم از مقام معلم به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: چند سال قبل یکی از معلمان مدرسه‌ام را دیدم. جلو رفتم و دست ایشان را بوسیدم. من را به واسطه منبر رفتنم می‌شناخت، اما به‌خاطر نداشت که حدود ۵٠ سال قبل معلم من بوده و سوال کرد چرا این کار را کردید؟ گفتم حق شما را به جا آوردم و معرفی کردم. خیلی خوشحال شد و گفت در کل دوران خدمت، یکی مثل شما برای قیامتم کافیست.

صاحب تفسیر قرآن در تجلیل از مقام آزادگان گفت: پروردگار در قرآن کریم برای صابران پاداشی قرار داده که برای هیچ گروهی چنین پاداشی نگفته است. «اولئِکَ یُؤْتَوْنَ أَجْرَهُمْ مَرَّتَیْنِ بِمَا صَبَرُوا ...‌» در تفسیر قرآن درباره جایگاه صابران مطلب زیاد گفتم اما این کلمه «مرتین» برای من قابل درک نیست.

حسین انصاریان ادامه داد: در روایتی از حضرت امام صادق (عیله السلام) است که از مسمع یکی از شیعیان سوال فرمودند: شما که به کربلا نزدیک هستید آیا هر شب جمعه به کربلا می روید؟ آن شخص از حضرت پرسید: یابن رسول الله! آیا شما نیز به زیارت امام حسین(ع) می روید؟ حضرت فرمودند: چگونه به زیارت اباعبدالله(ع) نروم که هر شب جمعه خدا او را زیارت می کند.

این واعظ شهیر با اشاره به یکی دیگر از روایات در مقام امام حسین(ع) افزود: امام صادق (ع) فرمودند: یک معراج مربوط به پیغمبر اکرم (ص) است که ایشان از زمین به عالم بالا رفتند. اما یک معراج دیگر هم خدا خلق کرد که فرشتگان از عالم بالا به پایین می آیند و آن زیارت قبر مطهر امام حسین(ع) است. کربلا معراج فرشتگان است.

وی تصریح کرد: در کتاب کامل الزیارات آمده است که خداوند در خلقت آدم فرمود:«انی اعلم ما لاتعلمون» من از این آفرینش چیزی می دانم که شما نمی دانید. روز عاشورا پروردگار به کل فرشتگان فرمود: آن چیزی که گفتم می‌دانم شما نمی‌دانید همین است و می‌خواستم حسین(ع) را خلق کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار