بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت:

‌دولت می‌تواند برای تسویه بدهی‌ها از طرح‌های نیمه‌تمام استفاده کند

تهران (پانا) - سخنگوی دولت از واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام دولت به طلبکاران خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
‌دولت می‌تواند برای تسویه بدهی‌ها از طرح‌های نیمه‌تمام استفاده کند

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جلسه هیات دولت مصوبات متعددی به تایید رسید. مطابق یکی از مصوبات هیات وزیران، دولت در ازای بدهی‌ها بتواند از تمام طرح‌های نیمه‌تمام طلب‌های خود را تسویه کند تا هم طرح‌هایی که متوقف ماندند و امکان تکمیل‌شان وجود نداشته است تکمیل شود و هم بدهی‌های دولت از این مسیر امکان تسویه‌شدن داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات جلسه گذشته هم مجموعه حمایت‌ها از تیم ملی و حضور در قطر بود که از جمله آن، در کنار حمایت از خود تیم ملی، با هدف استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های مناطق کیش و قشم در ایام جام جهانی، مجوز واردات و تامین فوری برخی تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های کیش و قشم صادر شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به اینکه در آستانه هفته کتاب هستیم، حمایت‌هایی از دفاتر مطبوعاتی و ناشران خواهیم داشت تا بتوانند در مجتمع‌های فرهنگی فعالیت داشته باشند و از مزایای قانونی استفاده کنند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: دولت مصوب کرده لایحه‌ای به مجلس ارائه شود که تعطیلات پایان هفته برای تمام شهرستان‌ها به دو روز تبدیل شود.

وی درباره تخصیص بودجه اشتغال توسط دولت نیز بیان کرد: در حوزه اشتغال و تبصره ۱۴ بودجه مشخص است. درخواست ما این است که کارشناسی‌شده‌تر و واقعی‌ منابع پیش‌بینی شود. در همان زمان تصویب هم عزیزان تاکید داشتند که ما موضوعات مرتبط با رشد را در اولویت دوم قرار دهیم که نتیجه‌اش همین مساله می‌شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در قانون بودجه تعیین شده است که قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند به ویژه در حوزه گاز، چه خوراک پتروشیمی و چه مصرف خانوارها تا از محل آن بتوانیم منابع اشتغال را تامین کنیم که در این حوزه دولت اختلاف دیدگاه کارشناسی دارد. این افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و گاز حتی همین خبرش در حوزه بورس اثر گذاشت با اینکه محقق نشد و دولت آن را هنوز اجرایی نکرده است اما خبرش هم که رفت اثرش را در زیان‌آوری و تأثیر منفی در بورس دیدیم.

وی افزود: انتظار می‌رود در بحث‌های کارشناسی دولت و مجلس هماهنگی‌های بیشتری داشته باشند. وزرا به پیشنهاد دولت و با موافقت مجلس تعیین می‌شوند و جایگاه وزیر هم شأن خود را از دولت می‌گیرد و هم مجلس، بنابراین احترام به جایگاه وزیر، استقلالش و رعایت شأن وزیر در حقیقت رعایت شأن خود مجلس شورای اسلامی و احترام به رأی نمایندگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار