رئیس مجلس دانش‌آموزی شهر تهران در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان:

اردوهای راهیان پیشرفت، باعت افزایش دانش‌آموزان بصیر و فرهیخته می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مجلس دانش‌آموزی شهر تهران و نماینده یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور گفت اردوهای راهیان پیشرفت، سبب می‌شود تا ‌دانش‌آموزان فرهیخته‌تری را در جامعه داشته باشیم که آرزوی موفقیت ایران و ایرانی را در سر دارند.

کد مطلب: ۱۳۲۱۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان پیشرفت، باعت افزایش دانش‌آموزان بصیر و فرهیخته می‌شود

مجید سعیدی؛ رئیس مجلس دانش آموزی شهر تهران و نماینده یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور، با اشاره بر اینکه روز دانش آموز، روز قشر عظیم و آینده ساز ایران است، گفت: از دانش آموزان ایران زمین می خواهم که همواره به فکر رشد خود باشند و بدانند که آینده این کشور برای آنان است.

وی در ابتدا با تاکید بر اینکه روز دانش‌آموز سه نکته مهم را به همه مردم ایران زمین یادآوری می‌کند گفت: اولین مورد این است که ارزش دانش‌آموزان با نام‌گذاری یک روز در تاریخ کشورمان نشان داده می‌شود. دومین مورد اینکه فضایی باز می‌شود که دانش‌آموزان در کنار تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی روز و همزمانی این مهم با روز مبارزه با استکبار جهانی، به بیان مطالبات خود از مسئولان بپردازند و سومین مورد این است که دانش آموزان، پرورش یافته محیط خانواده و مدرسه هستند و به ما اهمیت وجود جامعه سالم و پویا برای رشد دانش‌آموزان را یادآوری می‌‌کند.

سعیدی ادامه داد: ما در هر قشری، تعدادی انسان فرهیخته داریم و در قشر دانش‌آموزی هم در کنار تمامی دانش‌آموزان قابل احترام و آینده‌ساز، تعدادی دانش‌آموز فرهیخته داریم که این دانش آموزان فرهیخته، دانش‌آموزانی هستند که مطالبه‌گری می‌کنند و به تبیین مسائل روز سیاسی، اجتماعی، علمی و... در بین همسالان خود و جامعه می‌‌پردازند.

با رشد درخت پرورشی در مدارس، ما می‌توانیم ثمره‌ای خوب از دانش‌آموزان فرهیخته برای ساختن ایران قوی داشته باشیم

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان فرهیخته، نوجوانان شجاعی هستند که امید به پیشرفت برای ساختن یک ایران قوی دارند، گفت: این دانش‌آموزان برای حل مشکلات جامعه به‌دنبال راه‌حل و ارائه آن می‌گردند و صرفا موفقیت را در بعد درس نمی‌بینند، بلکه موفقیت را در تمامی ابعاد زندگی خود می‌بیند. برای داشتن دانش‌آموزانی فرهیخته، می‌بایست عمیق‌تر به نظام تعلیم و تربیت به‌خصوص فعالیت‌های پرورشی نگاه کنیم چون با رشد درخت پرورشی در مدارس، ما می‌توانیم ثمره‌ای خوب از دانش‌آموزان فرهیخته برای ساختن ایران قوی داشته باشیم. لذا در این مورد، تربیت چند‌ساحتی مهم است.

اردوهای راهیان پیشرفت، باعت افزایش دانش‌آموزان بصیر و فرهیخته می‌شود

وی در ادامه گفت: از دانش‌آموزان می‌خواهم که هر لحظه به رشد خود فکر کنند و بدانند ما اگر می‌خواهیم موفقیت ایران و ایرانی را ببینیم، باید تلاش کنیم و امید را سرلوحه تلاش خود قرار دهیم.

سعیدی در پایان نیز ضمن تبریک روز ملی دانش‌آموز از اقدامات تشکلات دانش‌آموزی به‌خصوص سازمان دانش‌آموزی تشکر کرد و گفت: «مسلما اقدام خوب سازمان دانش‌آموزی در برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، قابل تحسین است. به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان این اردو در استان تهران می‌گویم که این نوع اردو با موضوع پیشرفت ایران، سبب می‌شود تا ما دانش‌آموزان فرهیخته‌تری را در جامعه داشته باشیم که آرزوی موفقیت ایران و ایرانی را در سر دارند.»

دانش‌آموز خبرنگار: ریحانه خوش‌طینت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار