سحر خاکباز:

اقامه نماز ‌باید در رأس برنامه‌های درسی مدارس باشد

معلمان و کادر مدرسه ‌باید شرکت در نماز جماعت مدرسه را به‌عنوان الگوی عملی دانش آموزان، جزو وظایف شرعی و قانونی خود بدانند/ مدرسه می‌تواند رکن اصلی پرورش دانش آموزان در تمام زمینه‌ها باشد

تهران (پانا) - معاون پرورشی دبستان زینبیه منطقه ۱۴، ضمن اشاره بر اهمیت امور پرورشی در مدارس و تاثیر آن در رشد اخلاقی و معنوی دانش‌آموزان، بر اهتمام فعالیت‌های پرورشی و تربیتی به‌‌عنوان رسالت اصلی آموزش و پرورش، در کنار فعالیت‌های آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز ‌باید در رأس برنامه‌های درسی مدارس باشد

سحر خاکباز؛ معاون پرورشی دبستان دخترانه زینبیه ضمن اشاره بر تاثیر فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر روحیه دانش‌آموزان در گفت‌وگو با پانا گفت: «قطعا فعالیت‌های هنری و پرورشی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان تاثیر بسیاری دارد. مسائل پرورشی، با وجود کرونا و آموزش مجازی کمی در مدارس کمرنگ شده است، این در حالی است که دانش‌آموزان با انجام فعالیت‌های پرورشی می‌توانند در درجه اول به خودشان و بعد هم به بقیه کمک کنند. اما نشان دادن هدف اصلی فعالیت پرورشی در مدارس حائز اهمیت است و اجرای فعالیت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان توانمند و بااستعداد بتوانند با عشق و علاقه به آن جذب شوند.»

وی در ادامه درباره برنامه‌هایی که باعث ایجاد و تقویت عزت نفس در کودکان می‌شود، خاطرنشان کرد: «بیشترین فعالیت‌های پرورشی برای دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات نقاشی، شعرخوانی، قصه گویی و اهدای جوایز به نفرات برتر است که تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دارد و از سوی آنان مورد استقبال قرار می‌گیرد.»

معاون پرورشی دبستان زینبیه درباره سایر اموری که باید به آن‌ها توجه شود، گفت: «برگزاری طرح امین و توضیح احکام برای دانش‌آموزان، ترویج کتابخوانی در کتابخانه مدرسه، ایجاد انس با قرآن در کودکان با حفظ سوره‌های کوچک قرآن از کارهای مفیدی است که باعث پرورش صحیح دانش‌آموز می‌شود و کودکان را نسبت به این امور علاقه‌مند می‌کند. این مسابقات که با همکاری دانش‌آموزان به‌صورت آزاد و به منظور ایجاد جوّ فعّال پرورشی در مدرسه انجام می‌شود، سهم به‌سزایی در ایجاد طراوت در فضای آموزشی دبستان دارد.»

وی افزود: «اقامه نماز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فرایض الهی، باید در رأس برنامه‌های درسی مدارس باشد و ساعت نماز باید اصل برنامه درسی قرار گیرد و پیش بینی سایر ساعات دروس، می بایست بر اساس ساعت نماز مشخص شود. معلمان و کادر مدرسه نیز باید شرکت در نماز جماعت مدرسه را به عنوان الگوی عملی دانش آموزان، جزو وظایف شرعی و قانونی خود بدانند.»

معاون پرورشی دبستان زینبیه منطقه ۱۴ در پایان درباره مناسب‌ترین فعالیت‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان گفت: «این مسئله مرتبط به استعدادسنجی در مدارس است و بستگی به آن دارد که دانش‌آموزان زودتر به استعدادهای خودشان پی ببرند. دانش‌آموزان باید بر اساس علاقه استعداد خود، فعالیت‌های هنری را انجام دهند. این در حالی است که بسیاری از افراد مشهور هم در زمینه‌های مختلف از دل مدارس بیرون آمدند و با انجام کارهای کوچک توانستند استعداد خود را پرورش دهند و به موفقیت برسند‌. به نظر بنده مدرسه می‌تواند رکن اصلی پرورش دانش آموزان در تمام زمینه‌ها باشد.»

دانش آموز خبرنگار: ساره شادمهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار