معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز:

نقش ورزش همگانی در توسعه سلامت جامعه ضروری است

خبرگزاری پانا:معاون توسعه امور ورزش اداره کل با اشاره به همایش پیاده روی استان، نقش ورزش همگانی را در توسعه سلامت جامعه ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛قاسم پوستین دوز معاون توسعه امور ورزش اداره کل با بیان این مهم که ورزش همگانی باید در بین تمام اقشار جامعه و در بین تمام خانواده ها به صورت نهادینه دنبال شود، گفت: انجام ورزش به صورت مستمر باعث سلامتی و نشاط خانواده و در نتیجه ایجاد جامعه ای سالم و به دور از بزهکاری خواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه در جامعه ما ورزش به صورت قهرمانی دنبال می شود و نه به صورت همگانی یادآوری کرد: هدف از انجام ورزش ایجاد سلامتی است اما متاسفانه این موضوعی است که کمتر در جامعه ما بدان پرداخته می شود.

پوستن دوز تصریح کرد: امروزه در تمامی جوامع به ورزش همگانی بیشتر پرداخته می شود و در همین راستا همه ما وظیفه داریم در جهت توسعه ورزش همگانی و اشاعه آن تلاش کنیم.

معاون توسعه امور ورزش استان با بیان اینکه متاسفانه جامعه ما از نظر فیزیکی و نبود امکانات سخت افزاری در بخش ورزش دچار کاستی هایی است، تاکید کرد: سرمایه گذاری در این بخش از بزهکاری، ناهنجاریهای اخلاقی و عدم سلامتی جامع خواهد کاست و همه مردم باید با اختصاص دادن دقایقی از وقت خود در روز به ورزش حتی در آپارتمان خود در ارتقای سلامت فردی و جمعی تلاش کنند.

وی ارتقای سطح سلامتی در جامعه و انجام برنامه های کوتاه مدن و بلند مدت و ایجاد زیرساخت های لازم را در این زمینه از جمله موارد مهمی برشمرد که دارای اهمیت فراوانی در نشاط و سلامتی جامعه است و در ادامه اینچنین بیان کرد: انجام همایش پیاده روی خانوادگی از جمله برنامه هایی است که به صورت نمادین و با هدف ارتقای سلامت و ایجاد انگیزه در خانواده ها و همچنین مشارکت گروهی افراد جامعه در بخش ورزش استان البرز دنبال می شود و توصیه می شود تمامی مردم استان البرز با حضور در این همایش بزرگ نقشی پررنگ در توسعه ورزش همگانی استان داشته باشند.

وی تصریح کرد: انجام ورزش های همگانی از جمله پیاده روی خانوادگی، کوهنوردی و ... در طول ایام سال و انجام آن به صورت حداقل هفتگی اثرات روحی و روانی بسیاری در سلامت جامعه و نشاط شهروندان ایفا خواهد کرد و این نوع برنامه ها نیز در آتی نیز حتما پیگیری و دنبال خواهد شد.

معاون توسعه امور ورزش استان یادآوری کرد: بسیاری از نهادها و ارگانها از جمله شهرداری مرکز، شهرداری شهرهای اقماری، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، کارخانجات، ادارات، استانداری البرز، فرمانداری ها، هلال احمر و ... در هر چه بهتر برگزار شدن این همایش نقشی به سزا داشته اند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر حضور هیاتهای ورزشی استان چنین بیان کرد: همه هیاتهای ورزشی استان همراه با ورزشکاران خود با لباس های متحد در این همایش حضور پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش بانوان در ورزش همگانی اظهار کرد: نقش بانوان در پیشبرد این امر قابل تامل است و ایجاد پارک های بانوان در توسعه ورزش همگانی بانوان از جمله نیازهای این قشر است.

پوستین دوز رشد ورزش قهرمانی را در گرو ورزش همگانی دانسته و تصریح کرد: رشد ورزش قهرمانی در رشد ورزش همگانی اثری حاشیه ای دارد و این هم خود می تواند باعث تحول و یا عدم تحول ورزش در جامعه باشد.

وی گفت: ما با همه پتانسیل خود در حال انجام مقدمات برگزاری این همایش بزرگ هستیم و با اعتقاد در راه ورزش استان قدم گذاشته ایم.

وی اعلام کرد: 4 مسیر از ضلع شمالی میدان نبوت تا میدان جمهوری، ضلع جنوبی از میدان والفجر تا میدان سپاه و جمهوری، ضلع غربی از سمت سه راه رجایی شهر و میدان سپاه تا جمهوری، ضلع شرقی از میدان شهدا و میدان سپاه تا میدان جمهوری مسیر تععین شده برای حضور شرکت کنندگان در همایش پیاده روی خانوادگی است.

وی یاد آوری کرد: تمامی رسانه ها در هر چه با شکوه تر برگزار شدن این همایش و اطلاع رسانی آن ما را یاری کنند.
این مسئول گفت: تعداد 300 دستگاه اتوبوس جهت جابجایی شرکت کنندگان در مسیرهای مربوطه آماده انتقال شهروندان در این روز هستند.

وی در پایان در خصوص جوایز این مسابقات چنین بیان کرد : یک دستگاه خودرو پراید، 10 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 5 کمک هزینه سفر به مکه، 30 دستگاه دوچرخه، 100 دست گرمکن ورزشی و... از جمله جوایز شرکت کنندگان در این همایش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار