اخاذی اینترنتی با وعده ازدواج

تهران (پانا) - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی با وعده ازدواج در شبکه‌‌های اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اخاذی اینترنتی با وعده ازدواج

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: زن جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با وعده ازدواج مبالغی را از وی اخاذی کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی آشنا شدم و روز به روز ارتباط ما با یکدیگر نزدیکتر شد تا جایی که این فرد به من وعده ازدواج داد و با این بهانه تصاویری از من گرفت و بعد از گذشت مدتی درخواست های غیراخلاقی و نامتعارف داشت و تهدید میکرد اگر به او پول ندهم آبروی من را می برد و تصاویرم را پخش می کند.

وی افزود: کارشناسان متخصص پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره گیری از روش های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.رئیس پلیس فتا تهران توضیح داد: کارشناسان فنی این پلیس با تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ هرگونه جرمی را رد می کرد اما پس از روبه رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار کرد صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدم و از عمل خود پشیمان هستم.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات خانوادگی و همچنین انتقام جویی نیست، با مرتکبان این جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد، همچنین شهروندان می توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با 110 یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار