یک مشاورمدرسه در کرج:

ارتباط والدین با مدارس در موفقیت دانش‌آموزان تاثیرگذار است‌

کرج (پانا) - مشاور دبیرستان هیات امنایی احمدی روشن در آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج عنوان کرد ارتباط والدین با مدارس در موفقیت دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط والدین با مدارس در موفقیت دانش‌آموزان تاثیرگذار است‌

لیلا کریمی، مشاور دبیرستان هیات امنایی احمدی روشن در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «تجربه ثابت کرده هر چقدر والدین با مدرسه و خود دانش آموز ارتباط بهتری داشته باشد دانش‌آموز شادکام‌تر، با اعتماد به نفس‌تر و موفق‌تر از هر نظر بخصوص از نظر تحصیلی خواهد بود. به این دلیل که دانش آموز احساس می‌کند پدر و مادر به وی توجه ویژه دارند و به صورت مستقیم به وی ابراز محبت و علاقه نشان می دهند.»

وی بیان کرد: «امروزه سه سبک والدینی داریم. سبک اول والدین مستبد که این نوع والدین هیچ آزاری به فرزندان وارد نمی‌کنند و فقط حالت حکومت نظامی در خانه حاکم است. سبک دیگر سبک آزاد است. در این سبک والدین، دانش‌آموز را به هر شکلی رها می‌کند. این سبک بسیار سبک آسیب‌زایی است، به این دلیل که اکثر فرزندان دچار بی‌توجهی و کمبود احساس عاطفی می‌شوند و معمولا پدر و مادرهایی هستند که به تکالیف و وظایف خودشان در قبال فرزندانشان عمل نمی‌کنند. این گروه از والدین آزادی نامشروط را برای فرزندان خود قرار می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های والدینی که در این گروه قرار می‌گیرند این است که هیچ توجهی به مسائل درسی دانش‌آموز ندارند، دانش آموز هر کاری انجام دهد برای والدین اهمیتی ندارد، تنبیه و تشویقی صورت نمی‌گیرد، هیچ واکنشی به فعالیت‌های درسی دانش آموز نشان نمی‌دهند، با مدرسه فرزندشان در ارتباط نیستند، به طوری که انگار دانش‌آموز وجود ندارد.»

کریمی ادامه داد: «سبک سوم تربیتی، سبک مقتدرانه است. در این سبک والدین در آزادی دادن به دانش‌آموز در حالت اعتدال قرار می‌گیرند. یعنی نه دانش‌آموز را رها می‌کنند و نه مستبدانه برخورد می‌کنند. والدینی که مقتدرانه عمل می‌کنند، آزادی را در سطحی که نیاز باشد به فرزند خود می‌دهند و اهل گفت وگو با دانش‌آموز هستند. به مسائل درسی دانش‌آموز نیز به‌درستی توجه می‌کنند. با مدرسه در ارتباط هستند و مسائل روحی و روانی دانش آموز برای والدین دارای اهمیت بالایی است.»

وی در پایان عنوان کرد: «والدینی که خوب به مسائل درسی دانش آموز می‌پردازند و با مدرسه ارتباط برقرار می‌کنند در سبک مقتدرانه قرار دارند. دانش آموزان در دوران نوجوانی هویتشان شکل می‌گیرد، بنابراین باید محبت والدین را احساس کنند و یکی از راه‌های ابراز محبت به صورت غیرمستقیم توجه به مسائل درسی دانش‌آموز است. والدین باید با مدرسه در ارتباط باشند تا هم مدرسه احساس کند که با والدین ارتباط بسیار نزدیک دارد و هم دانش‌آموز احساس کند که یکی از اعضای خانواده است.»

دانش آموز خبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار