احداث شهرک ریحانه به زودی آغاز می‌شود

بوروکراسی اداری؛ مهم‌ترین مانع راه‌اندازی شهرک صنعتی ریحانه

خبرگزاری پانا: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از آغاز ساخت شهرک صنعتی ریحانه در تبریز به عنوان نخستین شهرک صنعتی مخصوص بانوان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، نسرین پیرسمساری در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این که مجوز نهایی برای آغاز ساخت و ساز در این شهرک صادر شده و در روزهای آینده کار احداث آن آغاز خواهد شد، افزود: وسعت این شهرک 43 هکتار است که 15 هکتار آن ویژه صنایع دستی و چوبی است و مابقی به صورت کارگاه‌های اختصاصی تولیدی تجهیز خواهد شد .

وی با بیان این که متاسفانه احداث شهرک صنعتی ریحانه با تاخیر چند ساله مواجه شده، بوروکراسی اداری و تعامل غیرشفاف برخی دستگاه‌های اجرایی را مهم‌ترین مانع راه‌اندازی این شهرک عنوان کرد .

پیرسمساری با انتقاد از مانع‌تراشی‌های متعدد برای احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی ریحانه، گفت: فرایندی که برای راه‌اندازی این شهرک طی شده است به نحوی بوده که به محض برداشتن یک مانع از سر راه، مانع جدیدی ایجاد می‌شد و متاسفانه برخی دستگاه‌ها تعامل مناسبی در این خصوص نداشتند .

وی میزان سرمایه‌گذاری شهرک صنعتی ریحانه را 90 میلیارد ریال اعلام کرد و با بیان این که احداث این شهرک می‌تواند قدم بزرگی در جهت ایجاد اشتغال برای زنان استان باشد، افزود: گفت: با راه‌اندازی شهرک صنعتی ریحانه که حدود یک سال و نیم طول می‌کشد برای نزدیک به 5 هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه مشکل مالی را مهم‌ترین مشکل بانوان کارآفرین عنوان کرد و گفت: علیرغم همکاری نهادهای حمایت‌کننده اعتبار تخصیص یافته به طرح‌های کارآفرینی متناسب با درخواست‌های ارایه شده نیست .

وی بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی به بازار را از دیگر مشکلات بانوان کارآفرین دانست و از کلیه دستگاه‌ها خواست نحوه بازاریابی را به بانوان کارآفرین و تولیدکننده آموزش دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار