معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جزو اولویت‌های آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در آیین افتتاح سه هزار ظرفیت هنرستانی شهرستان‌های استان تهران، تحقق ایران قوی را در گام دوم انقلاب اسلامی، در گرو توجه به مهارت آموزی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۲۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جزو اولویت‌های آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در آیین افتتاح سه هزار ظرفیت جدید هنرستانی که در شهرستان پردیس برگزار شد، گفت: اکنون در گام دوم انقلاب و در مسیر تمدن نوین و شکوفایی اسلامی هستیم که مهم ترین بستر تاثیرگذار در این خصوص، تربیت نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور است و این امر در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور یک ضرورت است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر در جهت توسعه آموزش نیروی انسانی گام بر می‌دارد؛ از این رو توسعه آموزش‌های هنرستانی و فنی و حرفه ای جزو اولویت های اصلی در وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی، خاطر نشان کرد: اگر ما در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال تحقق ایران قوی هستیم، باید در عرصه علم و مهارت آموزی برای دانش‌آموزان تلاش بیشتری داشته باشیم و به همین دلیل در سال تحصیلی جدید توسعه هنرستان‌ها و توجه به مهارت آموزی از برنامه های ویژه آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: با این نگاه، سعی داریم در جهت سرعت بخشیدن به چرخ اقتصادی کشور تلاش کنیم؛ اما آموزش‌های فنی و حرفه ‌ای بسیار هزینه بر است و این مهم تنها توسط آموزش و پرورش محقق نخواهد شد و از مجلس و دولت انتظار داریم در این زمینه کمک کنند.

کاظمی، با اشاره به این که، بیش از۷۰ درصد فارغ التحصیلان هنرستانی جذب بازار کار می‌شوند و بخش زیادی از آنها کارآفرین هستند، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش می‌شود، بتوانیم سهم آموزش‌های مهارتی را افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار