استاندار کردستان:

مدارس برای بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل داشته باشند

سنندج (پانا) - استاندار کردستان با تاکید بر تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس و همکاری دستگاه‌های مختلف در این زمینه، گفت وضعیت پروژه‌های آموزشی در اسرع وقت پیگیری و مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شوند.

کد مطلب: ۱۳۰۸۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس برای بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل داشته باشند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم، گفت: بعد از دو سال آموزش حضوری مدارس از مهرماه 1401 آغاز خواهد شد، که وقوع این رویداد جای شکرگزاری دارد.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته فرصت تعلیم و تربیت حضوری فراهم نبود، گفت: با وجود پیشرفت های صورت گرفته در تکنولوژی و امکانات ارتباطی، آموزش در حضور معلم، قابل مقایسه با آموزش غیرحضوری نیست، چرا که آموزش ها فقط به دروس خلاصه نمی شود و در کنار آموزش، موضوع تربیت و پرورش دانش آموزان نیز مطرح است که امیدواریم در سال تحصیلی جدید با تمهید مقدمات و امکانات، زمینه بهره گیری از این فرصت ارزشمند بیشتر فراهم شود.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در اربعین حسینی امسال، خوشبختانه فرصت و افتخاری برای استان ایجاد شد و مرز باشماق مریوان به عنوان یکی از مرزهای کشور برای تردد زائران حسینی تصویب و اجرایی شد، گفت: در بازدیدی که وزیر کشور از پایانه باشماق داشتند، ارزیابی وی مثبت بود و این فرصت خوبی برای استان کردستان است.

زارعی کوشا هم چنین به دستارودهای انتخاب مرز باشماق به عنوان یکی از نقاط خروج و ورود زائران حسینی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه کمک به توسعه زیرساخت های استان، چابکی مدیریت و سازماندهی مرز باشماق از دیگر برکات این اقدام است، گفت: در این مدت اقدامات خیلی خوبی در استان صورت گرفته است.

وی پیش بینی استان برای تردد زائران حسینی از مرز باشماق را 15 تا 20 هزار نفر عنوان کرد و با بیان اینکه فقط در یک روز حدود 8 هزار نفر از این طریق تردد داشته اند، اظهار کرد: تا روز گذشته بیش از 15 هزار نفر از زائران استان‌های مختلف از این طریق راهی کربلای معلی شده اند و این ظرفیت یک شور و شوقی در استان ایجاد کرده و آورده‌های زیادی برای کردستان دارد.

وی استقبال و میزبانی از زائران را نقطه درخشان این حرکت دانست و با اشاره به خونگرمی و مهمان نوازی مردم استان، این حرکت را مایه افتخار دانست و از مردم استان و کلیه کسانی که در این راستا قدم برداشته و کمک کرده اند، تشکر کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پروژه های عمرانی حوزه آموزش و پرورش پرداخت و با اشاره به ظرفیت نوسازی مدارس و اعتبارات استانی، عملکرد آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید را قابل قبول ندانست و با تاکید بر ضرورت رفع موانع و مشکلات، خواستار پیگیری موضوع با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و پیگیری دستگاه های مربوطه شد.

وی بر آمادگی همه جانبه استان برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد و خواستار همراهی دستگاه های مختلف در این خصوص شد و گفت: با تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، موضوع بازگشایی مدارس و اقدامات لازم برای مدیریت کلیه امور انجام و فرمانداران، بخشداران، دهیاران و دستگاه های مرتبط پای کار باشند.

استاندار کردستان همچنین با اشاره به موضوع مسکن فرهنگیان، از معاونت عمرانی و راه و شهرسازی استان خواست با همکاری آموزش و پرورش و بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای تامین مسکن فرهنگیان برنامه ریزی شود تا معلمان از این امکان بهره مند و در اولویت تامین مسکن قرار گرفته و گزارش آن نیز جلسه بعد به شورا ارائه شود.

وی موضوع اقامه نماز جماعت در مدارس را مهم دانست و با بیان اینکه اگر دانش آموزان حلاوت اقامه نماز را از کودکی بچشند، هیچ وقت از نماز دست نخواهند کشید و ارتباط با خداوند باعث دوری از انحرافات خواهد شد، در جهت تامین حق القدم امامان جماعت مدارس گفت: ضمن مذاکره با اداره کل اوقاف، از سایر راهکارهای لازم استفاده و موضوع بررسی شود.

استاندار کردستان همچنین در موضوع لکه های آموزشی شهرک وحدت سنندج نیز از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست در این خصوص پیگیری لازم صورت گیرد و در جهت تامین زمین برای پروژه‌های آموزشی نیز شورای آموزش و پرورش شهرستانها و فرمانداران با کمک راه و شهرسازی اقدام لازم را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به ملاقات‌های انجام شده با خیرین در تهران و قول و تعهدات آنها، بر استفاده از ظرفیت و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد و در پایان بر برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش استان و پیگیری موضوعات عقب افتاده تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار