افزایش پرونده‌های کلاهبرداری فضای مجازی در اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل اردبیل خبر داد پرونده‌های کلاهبرداری فضای مجازی در اردبیل افزایش یافته و بیش از آمار سایر پرونده‌های قضایی است.

کد مطلب: ۱۳۰۷۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش پرونده‌های کلاهبرداری فضای مجازی در اردبیل

جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل اردبیل با اشاره به افزایش پرونده‌های قضائی کلاهبرداری در فضای مجازی پنج ماهه گذشته امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: از مجموع ۸۴۸ فقره پرونده تشکیل یافته مرتبط با فضای مجازی، ۴۱۲ فقره مربوط به کلاهبرداری سایبری است.

وی با اشاره به اینکه آمار وقوع جرایم اینترنتی به ویژه با موضوع کلاهبرداری در جامعه قطعاً بیش از آمار موجود درباره پرونده‌های قضائی است، تصریح کرد: موارد زیادی وجود دارد که به لحاظ عدم شکایت شاکی خصوصی و یا عدم گزارش به مراجع قضائی منجر به تشکیل پرونده و لحاظ در آمار مربوطه، نمی‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با تشریح پیچیدگی خاص جرم کلاهبرداری سایبری در مقایسه با شیوه‌های سنتی و قدیمی کلاهبرداری، به نگاه خاص قانونگذار در این خصوص اشاره کرد و افزود: در بحث مبارزه و پیشگیری از جرایم اینترنتی نگاه و حساسیت متفاوتی لازم است چرا که تجربه نشان داده است می‌تواند قربانی زیادی بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار