معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

اردوهای راهیان نور دریایی برای دانش آموزان راه اندازی می‌شود

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگى وزیر آموزش و پرورش گفت پیش‌بینی می‌شود بیش از ٥٠٠ هزار دانش‌آموز در اردوهاى راهیان نور امسال شرکت داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۰۷۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان نور دریایی برای دانش آموزان راه اندازی می‌شود

اصغر باقرزاده در آیین اختتامیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی که در یادمان شهید بروجردی نقده واقع در استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زینب(س) اولین نفری بود که برای تثبیت حرکت امام حسین(ع)، همراه با سر بریده و با عظمت ایشان، حرکت کردند و بعد از رساندن این پیام به عالم، شجاعانه ایستادند و بعدها زائر مرقد و محل شهادت آن حضرت شدند.

وی ادامه داد: شاید شما از خود بپرسید در راهیان نور به دنبال کدام نور هستید که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذینَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ ۖ وَالَّذینَ كَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ ۗ أُولٰئِكَ أَصحابُ النّارِ ۖ هُم فیها خالِدون: خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمت‌ها، به سوی نور بیرون می‌برد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوت‌ها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون می‌برند؛ آنها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند.»

معاون پرورشی و فرهنگى وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر اسم این اردوها، راهیان نور گذاشته شده است، باید ببینیم کدام نور را می‌طلبیم و به دنبال کدام نور هستیم. کسانی که به عظمت شهادت پی بردند مدعی هستند بالاترین مقام نورانی شهادت است. شهدا به این مقام رسیدند و کشش از طرف آنان هر سال نوجوانان و جوانان و مردم ما را به سمت مزار و محل شهادت خود می‌کشند و به راهیان نور متصل می‌کنند.

باقرزاده گفت: شهدا بعد از شهادت طبق آیات قرآن کریم، وعده‌های الهی را می‌بینند و به دیگران بشارت می‌دهند که بشتابید، مسیر درست است، آنان نزد خدا شاد هستند و بشارت می‌دهند که افراد به این مسیر نورانی بیایند. آنگونه که در آیه قرآن آمده است «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ: هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏‌اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند: فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ: به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏ شادمانند و براى کسانى که از پى ایشانند و هنوز به آنان نپیوسته‏ اند شادى مى کنند که نه بیمى بر ایشان است و نه اندوهگین مى ‏شوند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به نظر من کشش و جاذبه اردوهای راهیان نور از طرف شهدا است که رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: قبل از کرونا ۸۰۰ هزار دانش‌آموز به یادمان‌های شهدا آمدند که این امر قطعا با عنایت و جاذبه شهدا صورت گرفته است.

باقرزاده با شکرگزاری از محضر خدای متعال به خاطر این نعمت عظیم، از سازمان بسیج دانش‌آموزی، سپاه پاسداران و سازمان بسیج سازندگی قدردانی کرد و این موقعیت بزرگ تربیتی و انس با شهدا را حاصل زحمات آنها دانست‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ایام کرونا راهیان نور تعطیل نشد و حرکت خوبی در فضای مجازی انجام شد، خبر داد: آنچه در سال تحصیلی آتی پیش بینی شده این است که برای اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، راویان ویژه‌ای تربیت شوند تا به صورت تخصصی برای دانش‌آموزان مفاهیم شهدا و شهادت را بازگو کنند.
وی با پیش‌بینی حضور ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور سال بعد و بازدید از یادمان‌های شهدا گفت: لازم است انس مربیان و دانش‌آموزان در این اردوها و در طول سال تحصیلی با فرهنگ دفاع مقدس شکل بگیرد.

باقرزاده تاکید کرد: سفرها و اردوهای تربیتی راهیان نور پیشرفت معنوی و روحی را برای دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش‌آموزان باید از دستاوردها و زیرساخت‌های کشور که توسط بزرگ مردان ایران اسلامی به بار نشسته است آگاه شوند و ما درصدد فراهم کردن اردوهای تربیتی بدین شکل هستیم.

باقرزاده همچنین خبر داد راهیان نور دریایی برای دانش‌آموزان راه‌اندازی می‌شود تا ضمن یادآوری رشادت‌های دریادلان بسیج و سپاه و ارتش در زمان دفاع مقدس با بخشی از این دستاوردها که بسیار مهم و استراتژیک است از نزدیک آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار