درخشش دانش‌آموزان آذربایجان‌ شرقی با کسب ۸۳ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر

تبریز (پانا) - دانش‌آموزان آذربایجان‌ شرقی با کسب ۷۰رتبه برتر کشوری در چهلمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری فردا و ۱۳ رتبه برتر کشوری بیستمین مسابقه پرسش مهر در کشور درخشیدند.

کد مطلب: ۱۳۰۶۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان آذربایجان‌ شرقی با کسب ۸۳ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر

با توجه به کسب رتبه های برتر توسط دانش آموزان استان آذربایجان‌ شرقی در مسابقات فرهنگی و هنری، در بخش فعالیت‌های گروهی، نمایش عروسکی دخترانه، هنرستان کوثر حائز رتبه برگزیده کشوری و نمایش عروسکی پسرانه هنرستان میرک حائز رتبه سوم کشوری شدند.

همچنین دبستان دوره اول ابتدایی زکیه از منطقه ملکان، دبستان دوره دوم ابتدایی میثاق (1) از ناحیه 3، دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه پویندگان از منطقه مراغه، دبیرستان پسرانه دوره اول متوسطه سیفی از منطقه مراغه و دبیرستان دوره دوم متوسطه زهرای مرضیه از منطقه مراغه موفق به کسب رتبه برتر کشوری در بخش نقاشی همگانی شدند.

مسابقات فرهنگی و هنری در 80 رشته در 7 بخش ادبی، پژوهشی، کتابخوانی و کتاب پژوهی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه دانش آموزی، هنرهای دستی و تجسمی همزمان با آغاز بهار تعلیم و تربیت هر سال، در مدارس استان شروع می شود.

در مرحله آموزشگاهی 524 هزار نفر از دانش آموزان با ثبت نام در سامانه همگام در این مرحله شرکت کرده و بایکدیگر به رقابت پرداختند و در مرحله منطقه/ ناحیه حدود 50 هزار اثر مورد داوری غیر حضوری قرار گرفت.

مرحله استانی این مسابقات با توجه به شیوع ویروس کرونا چند سالی است که به شکل غیر حضوری برگزار می شود که در مرحله غیر حضوری تعداد ۱۱ هزار اثر دانش آموزی توسط داوران رشته های مختلف بررسی و پس از راستی آزمایی توسط داوران 700 نفر از دانش آموزان حایز رتبه های اول تا سوم استانی شدند.

بر این اساس، تعداد 240 اثر دانش‌آموزی که رتبه های اول را کسب کرده بودند، تحویل دبیرخانه کشوری مسابقات شد و در نهایت دانش اموزان استان با کسب 70 رتبه برتر کشوری خوش درخشیدند.

شایان ذکر است استان آذربایجان شرقی در بیست و دومین دوره مسابقات پرسش مهر 13 رتبه برتر کشوری که شامل 4 رتبه دوم، 4 رتبه سوم و 5 رتبه برگزیده کشور است را کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار