مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجا‌ن‌ شرقی در سی و ششمین اجلاس سراسری روسا و مدیران کشور:

باید عدالت آموزشی را همزمان با آموزش دانش‌بنیان پیاده کرد

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی تلفیق آموزش و مهارت‌آموزی دانش‌‌بنیان و عدالت آموزشی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و شروع از مناطق کم‌برخوردار را نتیجه‌بخش دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۳۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
باید عدالت آموزشی را همزمان با آموزش دانش‌بنیان پیاده کرد

علیرضا صیادی در حاشیه سی و ششمین اجلاس روسا و مدیران سراسر کشور در خصوص موضوع مهارت آموزی و آموزش دانش‌بنیان گفت: مدت‌ها این پرسش که بخش آموزش نظام تعلیم و تربیت ایران چه چیزی کم دارد؟ ذهن پژوهشگران و اساتید این حوزه را درگیر کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: خلاقیت و نوآوری در بزرگترین مجموعه انسانی که قسمتی از آن تکیه بر دانش است، رشد و مهارت به‌کارگیری این دانش مهمترین چالش پیش روی توسعه دانش بنیان در عرصه تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: در این بین تامین نیروی انسانی برای سیستم دانش‌بنیان به جهت آموزش، نیاز به نظام ساماندهی و تامین نیروی انسانی نوآور دارد که بخشی از این مهم را می‌توان از طریق برگزاری دوره‌های کارآموزی و کارورزی در دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو‌معلمان پیاده کرد.

صیادی یکی از چالش‌های نظام آموزشی و مهارتی دانش‌بنیان را نبود زیرساخت‌های لازم برای مناطق و نواحی محروم عنوان کرد و گفت: پیشنهادی که در این راستا می‌توان داشت تا بتوان عدالت آموزشی را همزمان با آموزش دانش‌بنیان پیاده کرد، شروع اقدامات از مناطق کم برخوردار است.

وی اظهار کرد: بدون تردید بهترین شیوه آموزش مبتنی بر روش‌های نوین علمی و تربیتی است که ایجاد مراکز رشد، تولید محتوا، شیوه‌های آموزش عملی، حمایت‌های مادی، هم‌افزایی با سازمان ‌ها، شرکت‌ها و نهادهای عمومی و خصوصی دانش بنیان و آموزش مهارت های اقتصادی، کارآفرینی، رسانه و ارتباطات در یک بازه زمانی کوتاه و به صورت عملی برای خانواده‌ها، معلمان و در وهله آخر برای دانش آموزان پیشنهاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار