وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

فعالیت‌های نظام تربیتی باید در بستر فرهنگ باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان در مراسم دعای ندبه را یک فرصت تربیتی خواند و توجه به حوزه فرهنگ و ساحت تربیتی و اعتقادی را موجب تقویت ساحت‌های دیگر از جمله علمی و آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های نظام تربیتی باید در بستر فرهنگ باشد

یوسف نوری صبح امروز در جریان برگزاری دعای ندبه در جوار مزار شهدای گمنام اردوگاه شهید باهنر، در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: من از هیات رزمندگان اسلام تشکر می‌کنم که مراسم پرفیض دعای ندبه را در سالیان متمادی و در فضاهای معنوی متنوع و مختلف برگزار می‌کنند؛ این هفته نیز شاهد برگزاری این مراسم در مزار شهدای گمنام در اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهید باهنر هستیم.

وی افزود: به طور طبیعی باید بستر کارها در نظام تربیتی ما، فرهنگی باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این در حالی است که ارتقای ساحت علمی و آموزشی، در بستر فرهنگ و توجه به ساحت تربیتی و اعتقادی امکان‌پذیر است؛ بنابراین اگر ما این فرهنگ را تبلیغ، ترویج و نهادینه کنیم شاهد ارتقا، رشد و بالندگی در همه سطوح و ساحت‌ها خواهیم بود.

نوری با اشاره به حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های تربیتی از جمله دعای ندبه، ادامه داد: امیدوارم در چنین فرصت‌های تربیتی هرچه بیشتر از مفاهیم متعالی، معنوی و فرهنگی بهره بگیریم؛ بویژه از شهدای عزیز و والامقام و همچنین از آموزه‌های ناب ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و منابع و متون اسلامی.

وی تاکید کرد: فقط در این صورت است که می‌توانیم گام‌های بلندتر و محکم‌تری برای آینده‌سازان جامعه‌‌مان برداریم.

گفتنی است مراسم پرفیض دعای ندبه صبح امروز با حضور جمعی از دانش‌آموزان، وزیر آموزش و پرورش و مدیران معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه در جوار مزار شهدای گمنام دانش‌آموز در اردوگاه شهید‌باهنر برگزار شد. این آیین معنوی با مشارکت و همکاری اداره‌کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، هیات رزمندگان اسلام و گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما برگزار شد که با استقبال دانش‌آموزان و جمعی از شهروندان تهرانی همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار