حضور دانش‌آموزان و وزیر آموزش و پرورش در مراسم دعای ندبه در جوار شهدای گمنام

حجت‌الاسلام والمسلمین ثمری: عاشورا و مهدویت دو مقوله به هم پیوسته‌اند و انتظار در امتداد عاشورا است/ مادامی که مواجهه حق و باطل با یکدیگر واقع می‌شود کربلاها ادامه دارد/ یکی از راه‌های اثرگذار برای جهاد تبیین، توجه به حادثه عاشورا است

تهران (پانا) - مراسم پرفیض دعای ندبه صبح امروز با حضور جمعی از دانش‌آموزان، وزیر آموزش و پرورش و مدیران معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه در جوار مزار شهدای گمنام در اردوگاه شهید‌باهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان و وزیر آموزش و پرورش در مراسم دعای ندبه در جوار شهدای گمنام

آیین معنوی دعای ندبه با مشارکت و همکاری اداره‌کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، هیات رزمندگان اسلام و گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما برگزار شد که با استقبال دانش‌آموزان و جمعی از شهروندان تهرانی همراه بود.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی ثمری و مداح آن، کربلایی مرتضی خلیلی بود.

عاشورا و امام زمان(عج) دو مقوله به هم پیوسته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین ثمری در این مراسم معنوی اظهار داشت: امروز در جوار شهیدان سرافراز آرمیده در اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهید باهنر و در محضر دانش‌آموزان عزیزی هستیم که در این مرکز تربیتی به امر مقدس تعلیم و تربیت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه این صبح جمعه‌ را در فراق یار (حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) و کنار سفره پرنور دعای ندبه هستیم، افزود: عاشورا و مهدویت؛ عاشورا و انتظار؛ و عاشورا و امام زمان(عج) دو مقوله به هم پیوسته‌اند و انتظار در امتداد عاشورا است، همانگونه که ظهور در امتداد عاشورا قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثمری ادامه داد: اگر برداشت صحیح از حرکت سیدالشهدا(ع) داشته باشیم نتیجه آن درک درستِ وظیفه خودمان در دوران غیبت خواهد بود. چون یکی از علت‌هایی که موجب غیبت شد وقایعی است که برای اهل بیت(ع) اتفاق افتاد و یکی از آنها واقعه کربلا بود؛ به این معنا که مردم زمانه در واقعه کربلا گرفتار شک، شبهه، تردید و بی‌بصیرتی شدند و نتیجه آن، ندیدن امام حاضر در جامعه و سپس شهادت آن بزرگوار و در ادامه، اسارت غمبار و اندوه‌بار آل‌الله بود.

وی گفت: در فاصله زمانی شهادت سیدالشهدا(ع) تا اربعینِ آن حضرت، مرام و مسلک و طریق حضرت امام حسین(ع) به بهترین شکل ممکن توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تبیین، تفسیر و تبلیغ شد.

این روحانی تصریح کرد: در آن شرایطِ ملتهب، سخت و تاریک که دشمن ایجاد کرده بود، جریان نفوذ و نفاق چهره‌ای مخدوش همراه با سیاه‌نمایی از امام حسین(ع) و فرزندان ایشان ایجاد کرده بود اما حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در میدان تبلیغ، تفسیر و تبیین کاملا موفق حاضر شدند و این همان چیزی است که امروز به عنوان جهاد تبیین برعهده ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثمری افزود: نهضت ما نهضتی است که همه آرمان‌ها، فرامین و آموزه‌های خود را از کربلا گرفته است. همچنین ملت ما ملتی حسینی است و حادثه‌ای که در جریان انقلاب برای ما رقم خورد یک کربلا پس از کربلای اباعبدالله(ع) بود؛ لذا مادامی که مواجهه حق و باطل با یکدیگر واقع می‌شود این کربلاها ادامه دارد و معنای «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» تا زمان ظهور همین است.

وی ادامه داد: لذا منتظران امام زمان(عج) باید یک برداشت و نگاه دقیق و عمیق از حادثه عاشورا داشته باشند تا همه ما منتظران شایسته‌ای باشیم.

این روحانی تاکید کرد: ظهور امام زمان(عج) در امتداد حرکت عاشورا است. منتظران حقیقی کسانی می‌توانند باشند که بالاترین برداشتِ درست و بلیغ را از حادثه عاشورا و واقعیت کربلا داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثمری اظهار داشت: نهضت و حرکتی که توسط امام حسین(ع) در سال 61 هجری و با شهادت ایشان آغاز شد، با ظهور امام زمان(عج) کامل خواهد شد.

وی گفت: کربلا صرفا حادثه‌ای نبوده است که اتفاق افتاده و تمام شده باشد بلکه امروز هم یکی از راه‌های اثرگذار برای جهاد تبیین، توجه به ابعاد حادثه عاشورا است؛ چون کربلا مجموعه‌ای از مرام بندگی و زندگی است و این مرام بندگی را باید از دل تاریخ بیرون کشید تا به درستی تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثمری تاکید کرد: به هر اندازه که اقشار جامعه ما با مرام و مسلک حضرت سیدالشهدا(ع) و با حقیقت کربلا و عاشورا انس بیشتری پیدا کنند، قطعا برای ظهور زمینه‌سازی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار