در نشست فصلی شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران انجام شد:

بیان دغدغه‌ها و خواسته‌های دانش‌آموزان عضو مجمع دانش‌آموزی و مربیان پیشتاز

تهران (پانا) - دانش‌آموزان عضو مجمع دانش‌آموزی و مربیان پیشتاز و خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران، در نشست فصلی شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران به بیان دغدغه‌ها و خواسته‌های خود پرداختند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بیان دغدغه‌ها و خواسته‌های دانش‌آموزان عضو مجمع دانش‌آموزی و مربیان پیشتاز

نشست فصلی شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران با حضور مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سعید دهنوئی، معاون پرورشی و فرهنگی، رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس، حسین سعیدی‌یکتا، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان و اعضا شورای برنامه‌ریزی در دفتر امام جمعه شهرستان قدس برگزار شد.

در بخشی از این نشست، حمیدرضا رحیمی نایب رئیس مجمع اعضای پسر و مربیان سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران به نمایندگی از دانش آموزان، بیان کرد: در سازمان دانش‌آموزی صفرتاصد کارها توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود. مجلس دانش‌آموزی، پیشتازان و خبرگزاری پانا سه رکن اصلی سازمان دانش‌آموزی است که دانش آموزان پایه اول ابتدایی تا دوازدهم دبیرستان می‌توانند در سازمان دانش‌آموزی فعالیت می‌کنند؛ در سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و نقش‌های اجتماعی آنها در آینده به وجود می‌آید. دانش آموزان علاقه‌مند به خبرنگاری در سطح دانش‌آموزی در خبرگزاری پانا فعالیت کنند و مانند یک خبرنگار حرفه ای آموزش‌ می‌بینند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تشکل پیشتازان اضافه کرد: در تشکل پیشتازان، دانش آموزان در تمام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیش قدم هستند و مهارت‌هایی به آنها آموزش داده می‌شود که دانش آموزان بتوانند زندگی موفق تری داشته باشند. در مجلس دانش‌آموزی تربیت به صورت دموکراسی آموزش داده می‌شود و بحث مطالبه گری از دغدغه و مشکلات صورت می‌گیرد؛ نمایندگان دانش آموزی در سطح استان و کشوری هستند که استفاده از دیدگاه دانش‌آموزان از مزایای مجلس دانش آموزی است.

هستی هیزجی نماینده مجلس دانش‌آموزی شهرستان های استان تهران ضمن خواستار حمایت دانش‌آموزان از طرف مسئولین اظهار کرد: حضور دانش آموزان در عرصه های مختلف تشکیلات سازمان دانش‌آموزی یا نهادهای دانش‌آموزی بسیار موثر است و آنها را در آینده به فردی مفید و کارآمد تبدیل می‌کند. دانش‌آموزان در مناطق محروم با وجود امکانات کم که در عرصه های مختلف آموزشی، هنری و فرهنگی فعالیت دارند نیازمند یک حامی هستند.

در ادامه این نشست بهار افراسیابی، خبرنگار دانش آموز پانا و عضو مجمع دانش‌آموزی و مربیان پیشتاز شهرستان های استان تهران نیز بیان کرد: دانش‌آموزان علاقمند در عرصه های مختلفی از سازمان دانش آموزی وجود دارند که به دلیل اطلاع نداشتن از سازمان و برنامه‌های آن از آموزش ها و ورود به این حوزه محروم هستند و این امر به دلیل عدم اطلاع رسانی و محدودیت ها است.

وی در بیان مشکلات خبرنگاران دانش آموز پانا عنوان کرد: جامعه امروزی هنوز خبرگزاری دانش آموزی را نشناخته و ما در تهیه اخبار همچنان محدودیت داریم؛ اجازه تهیه اخبار هر سازمانی به دانش آموز خبرنگار داده نمی‌شود که این موضوع نیازمند اطلاع رسانی دقیق و کامل است. دانش‌‌آموزان علاقه مند به حوزه خبرنویسی و عکاسی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند و نمی‌توانند به این حرفه دست‌پیدا‌ کنند نیازمند در نظر گرفتن امکاناتی در این حوزه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار