رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) مطرح کرد

تاکید رئیس‌جمهوری بر امنیت و سلامت زائران حسینی

تهران (پانا) - معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) ضمن تشریح آخرین تصمیم‌های اتخاذ شده برای برگزاری مراسم اربعین، گفت رئیس‌جمهوری نسبت به امنیت و سلامت زائران عتبات عالیات در عراق دغدغه و حساسیت بالایی دارد و همواره بر آن تاکید می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید رئیس‌جمهوری بر امنیت و سلامت زائران حسینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی در نود و پنجمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور استاندار کربلا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: رئیس جمهوری محترم ایران همواره تاکید جدی دارند که مسئولان ذی ربط در تقویت زیرساخت ها و خدمات لازم در مراسم اربعین در میدان حضور جدی داشته باشند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) بار دیگر به زایران این موعد عظیم یادآور شد: مساله گرما‌زدگی در اربعین امسال بسیار جدی و واجد اهمیت است.
میراحمدی همچنین بر دو موضوع تداوم خدمات رسانی موکب های ایرانی از ظهر اربعین به بعد و همچنین توقف کمتر زائران عزیز در عراق تاکید کرد.
وی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران ادامه داد: هزینه پارکینگ های شهرداری هم موضوعی بود که در جلسه مقرر شد به ازای هر ۲۴ ساعت، پنج هزار تومان و بخش خصوصی ۱۰ هزارتومان دریافت کنند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره چگونگی کنترل واکسن کرونا هم گفت: مقرر شد کنترل چگونگی تزریق واکسن در مرزها با داشتن کارت تزریق واکسن یا تصویر این کارت در موبایل، انجام شود. مبنای واکسن هم ۲ دُز و افرادی که ۶ ماه از دز دومشان گذشته، باید دز یادآور تزریق کرده باشند.
میراحمدی نسبت به چگونگی ورود و خروج اتباع همسایگان شرقی ایران هم توضیح داد: در جلسه مقرر شد اتباعی که از جنوب شرق کشور برای زیارت عتبات عالیات در عراق مشرف می شوند از مرز شلمچه و اتباع سایر کشورها از مرز خسروی استفاده کنند.
وی با تاکید بر بیمه زایران اربعین، اظهار کرد: مبنای بیمه ۱۸ هزار تومان است اما خدمات از ۲۳ تا ۱۰۰درصد نسبت به سال‌های گذشته برای بیمه شدگان افزایش یافته است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در خصوص حمل و نقل عمومی هم گفت: با دستور وزیر کشور، همه استانداران مکلف هستند با بسیج امکانات حمل و نقلی استان، نیازمندی در حوزه حمل و نقل عمومی کشور برای اربعین را تامین کنند.
میراحمدی افزود: آن دسته از زایرانی که می‌توانند از وسیله نقلیه شخصی برای رسیدن به مرز استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد:بلیط رفت و برگشت هوایی به نجف در ایام اربعین هم ۶ میلیون تومان تعیین شده و پرواز چارتری هم ممنوع است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره مهر گذرنامه ها در مرز هم گفت: در حوزه تامین زیرساخت انجام این کار، برنامه ای از سوی پلیس گذرنامه پیش بینی شده است و تلاش داریم این کار با سهولت انجام شود. اساس برنامه ریزی، تسهیل تردد زائران است و در این خصوص از هر اقدامی برای حصول این هدف استفاده می کنیم.
میراحمدی در ارتباط با ساعت کار مرزها هم تصریح کرد: ساعت کار مرزها، ۲۴ ساعته است اما حداکثر زمان خروج ایرانی ها به داخل خاک عراق از مرز خسروی ساعت ۵ بعداظهر است. البته مسئولان عراقی برای مرز مهران، عبور روزانه ۲۰۰ هزار زایر را در نظر گرفته اند که تلاش داریم در ایام پیش رو، این رقم را افزایش دهیم.
وی در خصوص حمل و نقل در داخل عراق هم گفت: در این خصوص قرار شد سفیر کشورمان با همکاران عراقی در خصوص تقویت امکانات حمل و نقل در پشت مرز رایزنی کند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در زمینه امنیت داخل عراق در زمان برگزاری مراسم اربعین حسینی هم خاطرنشان کرد: امنیت در عراق از سوی الحشد الشعبی و وزارت دفاع عراق تامین می شود و امنیت خوبی برقرار است و خواهد بود.
میراحمدی در خصوص ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت هم خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی بر این است که ۴ الی ۵ میلیون زائر حسینی در اربعین امسال عازم حرم حضرت سید الشهدا(ع) شوند.
همه دستگاه های اجرایی و امنیتی کربلا در خدمت زایران
بر اساس این گزارش، در نشست ستاد مرکزی اربعین، نصیف جاسم الخطایی استاندار کربلا هم حضور داشت با بیان اینکه هر ساله میلیون ها نفر به مناسبت هایی چون عاشورا، نیمه شعبان، عرفه و اربعین وارد کربلا می شوند، اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی و امنیتی در خدمت زائران هستند.
وی خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا که تمام شد، خود را برای مراسم اربعین آماده کردیم. ۲ روز است برنامه امنیتی خود را آغاز کرده ایم و همه دستگاه‌های امنیتی در آماده باش هستند.
استاندار کربلا تاکید کرد: ما با ستاد اربعین و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برای برگزاری مراسم اربعین در هماهنگی هستیم و تمام تلاش خود را برای بهتر برگزار کردن این مراسم به کار می بریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار