وزیر نیرو: رفع مشکل آب شهرکرد در دستور کار دولت قرار گرفته است

تهران (پانا) -  وزیر نیرو گفت عده‌ای از مردم شهر شهرکرد با قطعی آب مواجه هستند شرایط را با صبوری تحمل می‌کنند. این امیدواری وجود دارد که در ساعت‌ها و روزهای آینده وضعیت تامین آب مورد نیاز شهرکرد به حالت تعادل بازگردد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نیرو: رفع مشکل آب شهرکرد در دستور کار دولت قرار گرفته است

علی‌اکبر محرابیان در گفت‌وگویی در خصوص قطعی آب شرب شهرکرد و زمان وصل مجدد آن گفت: در پی سیلاب‌های اخیر در برخی از استان‌ها در زمینه زیرساخت‌های برق و آب شرب دچار مشکل شدیم که تیم‌های امدادی و تیم‌های اجرایی در مناطق مختلف وارد میدان شدند و در راستای رفع مشکلات به وجود آمده در زیرساخت‌ها اقدام کردند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در استان چهارمحال بختیاری از طریق چشمه کوهرنگ آب شرب بخش قابل توجهی از مردم استان به ویژه شهرکرد تامین می‌شود، ادامه داد: ۴۰۰ لیتر در ثانیه از ۷۵۰ لیتر در ثانیه آب مصرفی شهرکرد از طریق چشمه کوهرنگ تامین می‌شود که در اثر سیلاب‌های اخیر میزان کدورت آب آن افزایش پیدا کرد. تصور این بود که به سرعت شاهد کدورت آب چشمه کوهرنگ باشیم اما این کدورت شرایط نوسانی داشت و ادامه یافت.

محرابیان با تاکید بر اینکه در شرایط افزایش کدورت آب چشمه کوهرنگ هیچ راهی وجود نداشت مگر اینکه چند سامانه آبرسان اضطراری ایجاد شود، عنوان کرد: ایجاد سامانه‌های آب رسانی کاری است که به طراحی، تامین مصالح و تامین منابع نیاز دارد اما در یک عملیات جهادی و با فراخوان نیروها از استان‌های مختلف، تامین تجهیزات از موجودی انبارها و به روش‌های مختلف ایجاد چهار سامانه آب رسانی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایجاد چهار سامانه آب رسانی در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم آنها را جایگزین آب چشمه کوهرنگ کنیم، تصریح کرد: طی روزهای اخیر تیم‌های اجرایی به صورت شبانه روزی و حماسی در حال فعالیت هستند و در حال حاضر از ۷۵۰ لیتر در ثانیه آب مورد نیاز شهرکرد حدود ۶۰۰ لیتر تامین شده است و دو سامانه آب رسانی دیگر نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و با تکمیل آنها کسری آب تامین و شرایط به حالت تعادل بازمی‌گردد.

محرابیان در خصوص زمان رفع مشکل تامین آب شرب مورد نیاز شهرکرد، گفت: با تکمیل چهارسامانه آبرسانی وضعیت تامین آب شهرکرد به حالت تعادل می‌رسد و باتوجه به اقدامات جهادی که صورت گرفته امیدواریم این مشکلات به زودی پایان پیدا کند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مردم حق دارند اعتراض کنند و تاکنون آنها صبوری کرده‌اند، عنوان کرد: بخشی از مردم شهرکرد که با قطع آب مواجه هستند شرایط را با صبوری تحمل می‌کنند. امیدوار هستیم طی ساعت‌ها و روزهای آینده وضعیت تامین آب مورد نیاز شهرکرد به حالت تعادل بازگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار