معاون برنامه‏ ریزی و توسعه منابع خبرداد؛

استقرار نظام جامع و سامانه مدیریت دانش و مستندسازی تجارب وزارت آموزش و پرورش در سطح ستاد

تهران (پانا) - معاون برنامه‏ ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، از استقرار و عملیاتی شدن نظام جامع و سامانه مدیریت دانش و مستندسازی تجارب این وزارتخانه در سطح ستاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
استقرار نظام جامع و سامانه مدیریت دانش و مستندسازی تجارب وزارت آموزش و پرورش در سطح ستاد

سعید عسکری اظهار کرد: در عصر تحول و دانش‏‌محور امروز، مزیت اصلی در سرمایه دانش نهفته است. روند اوج یافتن نقش دانش، نوآوری و فناوری‏‌های نوین در ایجاد مزیت‌‏های راهبردی و اهمیت یافتن ارزش منابع دانش و تجارب مدیران و کارکنان در اداره سازمان‏‌ها به‌خصوص دستگاه تعلیم و تربیت کشور، موجب شده است تا مقوله مدیریت دانش به عنوان رویکرد نوین مدیریت، در قلب سیاست‏‌های راهبردی این نهاد مهم جامعه جای گیرد.

معاون برنامه‏‌ریزی و توسعه منابع گفت: مدیریت دانش، فرآیند یکپارچه و سیستماتیک اکتساب و خلق دانش، ذخیره و سازماندهی دانش، تبادل و اشتراک دانش و کاربرد دانش و اطلاعات است، به طریقی که درک و دانش مدیران و کارکنان در زمینه‏ خاص، بهبود و اصلاح شود و سازمان، بصیرت و درک بهتری از دانش و تجارب خود کسب کند.

عسکری افزود: فرآیندهای مدیریت دانش در حل مسئله، یادگیری پویا، برنامه‏‌ریزی استراتژیک، تصمیم‏‌گیری و محافظت دارایی هوشی از فرسـودگی و تباهی، به سازمان کمک می‏‌کند و منجر به انعطاف‌‏پذیری فزاینده، افزایش هوش سازمانی، کارآیی، اثربخشی، بهره‌‏وری و در نهایت دستیابی به اهداف سازمانی آموزش و پرورش می‏‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای بهینه بند (۱۶) سیاست‏‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر "دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق بکارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه‌سازی اطلاعات با ابتناء بر ارزش‌‏های اسلامی" و اقدام اساسی مقرر در برنامه پنجم از برنامه جامع اصلاح نظام اداری (دوره دوم) با عنوان بهبود در نظام‏‌ها و فناوری‏‌های مدیریتی، و اجرایی شدن دستورالعمل مدیریت دانش دستگاه‌های اجرایی کشور (موضوع مصوبه شماره ۳۸۶۰۵۶ مورخ ۲۷ دی۱۳۹۹ شورای عالی اداری) و نظام‌نامه مدیریت دانش دستگاه (موضوع بخشنامه شماره ۱۵۴۷۴ مورخ ۲۶ خرداد۱۴۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور) و برنامه‏‌های این وزارت در سال۱۴۰۰ مستند به برنامه اجرایی سند تحول بنیادین؛ اقدام به استقرار و بهره‏‌برداری از سامانه نظام جامع مدیریت دانش و مستندسازی تجارب در سطح ستاد کرده است.

عسکری با بیان تکالیف قانونی و برنامه‌‏های وزارت آموزش و پرورش مستند به برنامه اجرایی سند تحول بنیادین گفت: به زودی دستورالعمل اجرایی نحوه استقرار سامانه مدیریت دانش و مستندسازی تجارب وزارت آموزش و پرورش در سطح استان‌‏ها و مناطق تهیه و ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار