اصغر باقرزاده در آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری پانا:

اصل «تربیت» مزیت رقابتی خبرگزاری پانا با دیگر رسانه‌ها است

حرکت ارزشمند حضرت زینب(س) در اطلاع‌رسانی واقعه کربلا و نیز بیان اهداف، ثمرات و ابعاد پنهان این واقعه برای جهانیان، امروز ارزش کار خبری به معنای مثبت و موثر را نشان می‌دهد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اصل «تربیت» را نقطه کانونی محتوای خبری در خبرگزاری پانا دانست و بر ضرورت تقویت این رویکرد رسانه‌ای تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اصل «تربیت» مزیت رقابتی خبرگزاری پانا با دیگر رسانه‌ها است

اصغر باقرزاده در آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری پانا که با حضور حسین عبادتی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی، مدیرعامل و خبرنگاران این خبرگزاری و تعدادی از دانش‌آموز خبرنگاران برگزار شد، گفت: خوشحالم توفیقی به دست آمد که برای تشکر و قدردانی اختصاصی از تلاش‌های خبرنگاران عزیز پانا در این جمع حضور داشته باشم.

وی افزود: خبرنگاران و فعالان رسانه معمولا بر سه اصل «صحت، دقت و سرعت» در فعالیت‌های خبری تاکید دارند و جالب است که در قرآن کریم به این موارد صحه گذاشته شده و بر آنها تاکید شده است. نکاتی که حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی درباره خبر و خبرنگاری از آیات قرآن استخراج کردند، ناظر بر همین محور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از تاکیدات قرآن کریم، صحت داشتن روایت‌ها از وقایع است. بنابراین بسیار مهم است که یک خبرنگار قبل از انتشار هر موضوع، از صحت آن اطمینان یابد. نکته بعدی تحقیق درباره اخبار و رویدادها است که در این باره نیز قرآن کریم اشارات و تاکیداتی مبنی بر ضرورت جستجو و کنکاش دارد. موضوع مهم دیگری که در قرآن به آن اشاره شده، پرهیز از انتشار موضوعات «لغو» است که شاید صحت داشته باشد اما به کار کسی نمی‌آید و جزو ضروریات نیست.

* کار ویژه حضرت زینب(س) در اطلاع‎‌رسانی و جهانی‌سازی واقعه کربلا

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار ارزشمند حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا، انتشار و انعکاس اخبار و آن واقعه و اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) بود؛ به این معنا که یک واقعه مهم تاریخی که به طور ناگهانی در یک فضای خاص اتفاق افتاده و بنا به شرایط آن روزگار، کسی از آن مطلع نبوده است، توسط حضرت زینب(س) بدرستی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: تاملی در شیوه انعکاس اخبار عاشورا توسط ایشان نشان می‌دهد که علاوه بر بهره‌مندی از عنایت ویژه خداوند، به سه اصل «صحت، سرعت و دقت» در بیان رسالت و ماموریت امام معصوم و یاران شهیدش توجه داشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: رشادت و تاثیرگذاری حرکت حضرت زینب(س) در اطلاع‌رسانی واقعه کربلا و نیز بیان اهداف، ثمرات و ابعاد پنهان این واقعه برای جهانیان، امروز ارزش کار خبری به معنای مثبت و موثر را نشان می‌دهد.

باقرزاده با اشاره به همزمان شدن روز خبرنگار امسال با واقعه عاشورا و رشادت‌های خواهر بزرگوار امام حسین(ع) ادامه داد: این همزمانی فرصت مناسبی برای تامل بیشتر در هنر اطلاع‌رسانی این واقعه توسط حضرت زینب(س) است و امیدوارم خبرگزاری پانا در ایام محرم و صفر در این باره قلم بزند و محتوای رسانه‌ای تولید کند.

* اصل تربیت را آشکارا به رسالت‌های پانا اضافه کنید

وی در بخش پایانی اظهارات خود گفت: رسالت خبرگزاری پانا، فعالیت در راستای موضوعات دانش‌آموزی است؛ بنابراین من پیشنهاد می‌کنم از همین امروز، علاوه بر سه اصل صحت، دقت و سرعت، اصل مهم دیگری به نام «تربیت» را به طور علنی به رسالت‌ها و اصول حرفه‌ای خود اضافه کنید. البته این اصل در فعالیت‌های پانا رعایت می‌شود اما از امروز، می‌توانیم آن را علنی بر زبان بیاوریم و به آن افتخار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: بنابراین اصل «تربیت» مزیت رقابتی خبرگزاری پانا با دیگر رسانه‌ها است و در شرایطی که آنها علاوه بر سه اصل مذکور به اصول دیگری همچون اقتصاد، تجارت، سیاست، ورزش و.. می‌پردازند، پانا با افتخار و جدیت، بر اصل مهم تربیت تاکید دارد.

باقرزاده تصریح کرد: همه اخبار پانا یک نقطه کانونی به نام تربیت دارد و باید تمرکز بیشتری بر این نقطه کانونی و محوری داشته باشیم؛ البته بحمدالله این اتفاق مبارک در خبرگزاری پانا افتاده و نشانه‌های آن مشهود است و جای قدردانی دارد. با اینحال انتظار می‌رود در آینده نیز شاهد تقویت این رویکرد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار