مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خبر داد؛

آغاز اجرای «طرح اتقان» در ۵ استان

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای طرح اتقان برای معلمان، مدیران و معاونان ابتدایی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای «طرح اتقان» در ۵ استان

میکائیل باقری درباره طرح اتقان گفت: طرح ملی اتقان که مخفف ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی است، از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است.

وی افزود: این طرح قرار است در یک بازه ۳ تا ۵ ساله با حضور تمام مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی برگزار شود.

باقری ادامه داد: طرح اتقان در گام اول در سال گذشته در استان البرز انجام شد و با یک تغییر رویکرد، اکنون در ۵ استان ایلام، قم، خراسان شمالی، شهرستان‌های استان تهران و بوشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوشنبه ۲۴ مردادماه جلسه توجیهی این طرح با حضور ناظران و مدیران آموزش و پرورش این ۵ استان برگزار خواهد شد گفت: در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش ابتدایی و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی حضور دارند‌.

وی درباره اجرای این طرح افزود: در هر استان بین ۵ تا ۱۰ نفر که توانمندی‌های قرآنی دارند، به عنوان ناظر توجیه خواهند شد و از آنجا که این طرح با مشارکت اتحادیه موسسات قرآنی استان‌ها همچنین مراکز دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار خواهد شد، ناظران بر ۴ بخش این فرآیند نظارت می‌کنند.

باقری اضافه کرد: در این فرآیند قرار است در گام اول آموزگاران، مدیران و معاونان این ۵ استان با مراجعه به موسسات و دارالقرآن‌هایی که ما تعیین می‌کنیم، اثبات کنند که دارای سواد لازم قرآنی هستند و یا اگر نیستند در یک دوره ۴۴ ساعته حضور داشته باشند.

به گفته وی این دوره ۴۴ ساعته شامل یک بخش غیرحضوری ۲۰ ساعته است که طی آن، افراد فایل‌های از پیش تهیه شده را مرور و در آزمون شرکت می‌کنند و بخش دیگر به صورت حضوری و طی ۲۴ ساعت است که در یکی از موسسات قرآنی انجام می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اعتبارات این طرح از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اعتبارات آموزش و پرورش تامین می‌شود. ناظران این ۵ استان بعد از جلسه توجیهی به استان‌ها رفته و کارهای عملیاتی خود را آغاز می‌کنند.

* خبرنگار: مریم احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار