عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

اصلاح قوانین برای استفاده از ظرفیت سمن‌ها و گروه‌های جهادی در اداره شهر

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با اشاره به موانع قانونی برای حضور سمن‌ها و گروه‌های جهادی در اداره شهر، خواستار اصلاح قوانین برای رفع این مشکل شد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح قوانین برای استفاده از ظرفیت سمن‌ها و گروه‌های جهادی در اداره شهر

سید احمد علوی، رئیس کمیته مشارکت های اجتماعی شورای ششم شهر تهران در ابتدای جلسه هشتادوپنجم این شورا در تذکری خواستار اصلاح قوانین مدیریت شهری برای سپردن مدیریت شهر به تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی شد.

وی با اشاره به روز جهانی جوان و روز تشکل ها، ضمن گرامی داشت این روزها و قدردانی از خدمات بی منت سمن‌ها، تشکل ها و گروه های جهادی گفت: قوانین اداره و مدیریت شهری ما مربوط به زمانی می شود که دولت و حکومت ها خودشان اداره شهر را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: با گسترش شهرها دولت ها توان اداره شهر را نداشتند و دست به اصلاح قوانین به نفع اداره شهر توسط مردم زدند.

علوی با بیان اینکه این اتفاق در ایران رخ نداده است گفت: لازم است جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و حکمرانی حلقه های میانی این قوانین اصلاح شوند.

وی به حضور گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد در شهر جهت خدمت اشاره کرد و تاکید کرد: قوانین اداره شهر در ایران به صورتی است که گروه های جهادی و سمن ها نمی توانند اداره امور را به دست گیرند و قوانین پیمانکاری است؛ اکنون برای سپردن امور به سمن ها و گروه های جهادی از آن کد اقتصادی، مباحث مالیاتی و … می خواهند، اگر سمن ها و گروه های جهادی این موارد را داشته باشند که شرکت می شوند و دیگر سمن و گروه جهادی نخواهند بود.

رئیس کمیته مشارکت های اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: لازم است شهرداری لایحه ای در خصوص اصلاح قوانین به شورا ارائه کند، البته برخی قوانین نیز فراتر از شورا است و باید در مجلس اصلاح شوند.

علوی همچنین با اشاره به جلسه ای که با مجمع ملی تشکل های جوانان کشور داشته است گفت: بحران کرونا نشان داد که تشکل های مردمی کمک بسیار خوبی برای دولت و اداره امور هستند بنابر این با توجه به عبور از آن فضای بحرانی، اکنون وقت آن است که برای استفاده از ظرفیت این تشکل‌ها که متشکل از جوانان با انگیزه هستند، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار