نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

دانش‌آموزان ولایی در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش بی بدیل دارند

تبریز (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی گفت دانش‌آموزانی که در طرح یاوران ولایت تربیت می‌شوند نقش بی‌بدیلی در ایجاد تمدن اسلامی دارند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ولایی در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش بی بدیل دارند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم افتتاحیه طرح یاوران ولایت دانش آموزان استان، نوجوانان حاضر در این طرح را پیشتازان عرصه معرفت معرفی کرد و گفت: با شرکت در این طرح باشکوه و ارزشمند، رفتار و منش شما در مسیر ارزش های اسلامی رشد پیدا خواهد کرد.

وی این دوره را فرصتی برای تربیت عبادی و اخلاقی برشمرد و ادامه داد: فرزندانی متدین و بااخلاق و عامل به دستورات دینی در این طرح پرورش می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان تربیت سیاسی را یکی دیگر از حوزه های تربیتی مهم دانست و گفت: اهیمت این دوره به لحاظ ایجاد حس وطن دوستی گام بزرگی در تربیت سیاسی به شمار می آید.

وی به تاثیر تشکل های دانش آموزی در نهادینه شدن آموزش های دینی اشاره کرد و افزود: بسیج از لحاظ فرهنگ جاری در آن بهترین مکان برای تعلیم و تربیت دینی است.

آیت الله آل هاشم به حمایت آموزش و پرورش از بسیج تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری طرح های این چنینی می‌تواند نیروهایی ارزشمندی برای انقلاب و ایران تربیت کند که همان هدف دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی در ادامه بر تقویت معاونت پرورشی و اتحادیه انجمن های اسلامی نیز تاکید کرد و افزود: این نهادها و تشکل ها می توانند دانش آموزان را هم از نظر اعتقادی خوب بار بیاورند و هم اینکه در مقابل دشمن نیروهای استوار و مفید قرار دهند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود گفت: بزرگترین سرمایه هر کشور برای رشد و شکوفایی نیروی انسانی است، در گذشته اقتصاد، ولی امروز نماد توسعه یافتگی هر جامعه تولید نیروی انسانی کارآمد است.

وی تصریح کرد: بسیاری از اهداف و چشم اندازهای گام دوم انقلاب با شما دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

آیت الله آل هاشم توضیح داد: بیانیه گام دوم یک بیانیه معمولی نیست و برای چهل سال آینده برنامه ترسیم شده دارد و عوامل اجرایی آن همه مسولین مخصوصا شما جوانان هستید.

وی خطاب به عوامل اجرایی طرح یاوران ولایت گفت: تبلیغاتی کار نکنید و برنامه های پرمحتوا و اثرگذار اجرا کنید تا در دانش آموزان یک تغییری ایجاد شود.

وی گفت: خروجی طرح یاوران ولایت باید جوان مومن در تراز انقلاب اسلامی بوده و در ایجاد تمدن نوین اسلامی پیشگام باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: متاسفانه در دوران کرونا این طرح بصورت مجازی برگزار شد و مسولین نتوانستند ارتباط صمیمی و عاطفی با دانش آموزان داشته باشند.

وی نامگذاری این دوره به نام شهید همدانی را که سرباز پای کار ولایت بود بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار نشان دادند که نباید دلبسته تعلقات دنیا بود و خالصانه در راه خدا و اسلام و ولایت قدم برداشت.

ما باید در لشکر صاحب الزمان باشیم

معاون سازمان بسیج دانش آموزی کشور در مراسم افتتاحیه طرح یاوران ولایت دانش آموزان آذربایجان شرقی، با اشاره به موفقیت های بسیج دانش آموزی اظهار داشت؛ هیچ کس باور نمی‌کرد اما امروز بعد از گذشت سال ها از صدور فرمانی برای از بین بردن دکه ننگ بشریت، کسی که به ساحت مقدس پیامبر عظیم توهین کرده بود، هنوز حکمش جاری است.

امیر وجدانی نیا خطاب به دانش آموزان گفت: پسران و دختران انقلاب، برای جنگ و دفاع بزرگ فرهنگی و اجتماعی در برابر دشمن آماده باشید. اگر دشمن ما در دهه شصت پشت مرز های شرقی و غربی بود، اکنون در کنار ما است و در لباس دوست برای محروم کردن ما از همه چیز تلاش می‌کند.

وی افزود: من و شما به عنوان فرماندهان و بسیجیان امروز، نسل بعدی عزیزانی هستیم که در دوره های مختلف جانشان را فدا کرده اند و لذا وظیفه بسیار سنگین و بزرگی در آینده خیلی نزدیک به همراه داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یه یاد داشته باشید که شهیدان زنده اند و ما برای جنگی که بسیار سخت تر از جنگ سخت است، آماده می شویم و لذا جنگ نرم، بسیار گسترده تر از جنگ سخت است و ما باید در لشکر صاحب الزمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار