شهردار سمنان در جمع خبرنگاران:

شهرداری سمنان، هفته دولت 45 طرح افتتاحی دارد

سمنان (پانا) - شهردار سمنان با اشاره به افتتاح 45 پروژه در هفته دولت، بیان کرد اگر پروژه‌ای در این هفته به هر دلیلی افتتاح نشود؛ قطعا در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری سمنان، هفته دولت 45 طرح افتتاحی دارد

سید علی مرتضی‌نژاد، روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن شهید بابایی شهرداری سمنان، بهره برداری از جاده سیلو را یکی از پروژه های مهم در هفته دولت عنوان کرد و گفت: این جاده 2 کیلومتر و 300 است که در حال حاضر جدول گذاری در حال انجام بوده و آسفالت این جاده هم بزودی انجام می شود. بحث تأمین روشنایی این جاده نیز اقدام خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که 183 روز تا افتتاح پروژه پل روزیه باقی است که تاکنون 20 درصد پیشرفت داشته و تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، افزود: قرار است 950 واحد مسکونی در 12/6 هکتار زمین در شهرک روزیه ساخته شود که با وجود این پل، مشکل ترافیک در این محدوده را می کاهد.

شهردار سمنان با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری سمنان جلساتی با مشاور فنی این پل دارد، خاطرنشان کرد: در صورت متقاعد شدن اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، روند عملیاتی احداث این پل با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. البته این پل، دسترسی به منطقه آبگرم را تسهیل و در بهبود اقتصاد گردشگری نیز نقش مهمی خواهد داشت.

مرتضی نژاد با عنوان این مطلب که اگر در غرب شهرک روزیه و محل اجرای طرح اقدام ملی مسکن، موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی انجام نشود، مشکل زیادی به وجود می‌آید، تصریح کرد: هر وقت این مشکل حل شود، عملیات عمرانی این شهرک نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای همه طرح‌های عمرانی خود، فیبر نوری نیز تعریف می‌کند، اظهارکرد: 2 هزار و 500 متر فیبر نوری برای جاده سیلو انجام می‌شود.

شهردار سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا 20 مرداد، 35 میلیارد و 500 میلیون تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه شد، گفت: از ابتدای امسال تا 20 مرداد، درآمد شهرداری سمنان 127 میلیارد تومان بود. من با فروش خانه برای تامین مالی شهرداری مخالف هستم؛ زیرا این خانه‌ها سرمایه شهر است و برای تامین مالی باید درآمد پایدار رقم بخورد.

مرتضی نژاد با عنوان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون، 60 میلیارد تومان طلب پیمانکاران را پرداخت کرده ایم، ابراز داشت: شهرداری سمنان یک هزار و 487 کارمند دارد و تا زمانی که وضعیت این افراد تعیین نشود، نیروی جدید جذب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وصول درآمد پایدار شهرداری از دیگر اموری است که در این مجموعه با جدیت دنبال می شود، گفت: تا این امر محقق نشود، کار اقتصادی و عمرانی و ساخت و ساز جدید شهری در سمنان اتفاق نمی افتد؛ بنابراین این درآمد باید حتما وصول شود.

شهردار سمنان با اشاره به طلب 220 میلیارد تومانی شهرداری سمنان از ادارات این شهر تا پایان سال 1388 گفت: در حال به روزرسانی این موضوع هستیم که اداره ورزش و جوانان با 75 میلیارد تومان بدهی در صدر قرار دارد.

مرتضی نژاد با بیان اینکه تعیین تکلیف تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران با جدیت در دستور کار قرار دارد، افزود: 139 پرونده مربوط به خانواده ایثارگران هست که می توانستند از قانون توسعه استفاده کنند و جذبشان اتفاق بیافتد که فعلا باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه از سال 1398 تا به امروز، 26 نقطه حادثه خیز از سوی شورای ترافیک به شهرداری سمنان اعلام شده است که 22 نقطه از این تعداد، رفع نقص شده است، اظهار کرد: 40 نقطه مستعد حادثه خیز در سطح شهر سمنان وجود داشته است که شهرداری سمنان نسبت به رفع آن اقدام کرده است.

شهردار سمنان همچنین با اشاره به خریداری نردبان 32 متری آتشنشانی، گفت: قرار داد نوشته شده و در دهه فجر وارد کشور می شده و تحویل شهرداری خواهد شد.

مرتضی نژاد در پاسخ به پرسش متعدد خبرنگاران در ارتباط با پیاده راه امام که مدت اندکی بعد از افتتاح، به دستور مسئولان، دوباره از پیاده راه به خیابان تبدیل شد، خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان در طرح پیاده راه امام، به تکلیف خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در این حوزه از شورای ترافیک تبعیت می کند، افزود: این پروژه تحویل موقت شده و پیمانکار در صورت هرگونه آسیب احتمالی، موظف به جبران و بازسازی آن است.

شهردار سمنان از تغییرات مداوم مدیریتی به عنوان یکی از اشکالات جدی در حوزه مدیریت شهری نام برد و با اشاره به دیگر خدمات شهری در حوزه ترافیک شهری گفت: شهرداری سمنان در 9 ماه گذشته بیش از دو میلیارد و 800 میلیون تومان برای نصب دوربین‌های سطح شهر سمنان هزینه کرده است. در حال حاضر 8 دوربین تردد، 6 دوربین ثبت تخلف و 43 دوربین پایش تصویری در شهر سمنان نصب است.

مرتضی نژاد، از فعالیت اتوبوس مختص افراد معلول و دارای ویلچیر خبر داد و افزود: به زودی این اتوبوس در سطح شهر به صورت رایگان فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهرداری دوره قبل با استناد بر قانون انتقال پادگان‌ها به خارج شهر، قسمتی از زمین هوا فضا را آزاد کرد و اکنون شرط اول این طرح، برداشتن کل دیوارها است. سهم ما از این 50 هکتار زمین، 23 هکتار است که با اجرای معابر، 17.5 هکتار باقی می‌ماند که به منظور طرح‌های تجاری، آموزشی و درمانی استفاده می‌شود. البته 27 هکتار باقی مانده نیز سهم هوافضا است که اجرای معابر آن هم نیز با شهرداری است و کاربری آن مسکونی خواهد بود.

شهردار سمنان تصریح کرد: 26 هکتار از شهرک 52 هکتاری آسیا برای انتقال صنوف مزاحم تملک شد و با توجه به اینکه در این مکان فقط صنوف لوکس هستند، قرار است پیش از جذب سرمایه‌گذار و تملک 26 هکتار باقی مانده، سایر صنوف نیز به این مکان اضافه شود که همه صنوف حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار