مهلت انتخاب رشته کنکور 1401 تمدید شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ تا پایان روز دوشنبه ۲۴ مردادماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مهلت انتخاب رشته کنکور 1401 تمدید شد

عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۳۱۰ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته، نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام کرده‌اند و سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته لازم است حداکثر تا پایان روز دوشنبه ۲۴ مردادماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه ­ها و اصلاحات مندرج در سایت سازمان توسط داوطلبان گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید کدرشته محل‌های مورد نظر خود را برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده استخراج و به ترتیب تقدم علاقه، مرتب کنند و پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج کرده و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام‌ کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج نهایی آزمون، درخواست‌های اشتباه در انتخاب رشته در سازمان سنجش قابل بررسی نیست، لازم است داوطلبان در کنترل دقیق رشته‌های انتخابی و درج آنها در فرم انتخاب رشته دقت لازم را به عمل آورند، زیرا مسئولیت درج و ثبت نهایی رشته محل‌ها در فرم انتخاب رشته با شخص داوطلب است و هیچ ادعایی در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

پورعباس در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود و تا پایان مهلت قانونی، امکان حداکثر ۵ بار ویرایش وجود دارد و پس از هر بار ویرایش نیز پیامک انجام ویرایش برای متقاضیان ارسال می‌شود. ضمناً به داوطلبانی که قبلاً انتخاب رشته نموده‌­اند در این دو روز باقیمانده فرصت داده می­‌شود که در صورت تمایل یکبار دیگر نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام‌ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار