سحر شیخی *

تاریخ گواه این وعده الهی است که «ظلم پایدار نمی‌ماند»

دفتر تاریخ را که ورق بزنیم، در لابه‌لای گرد و غبار حاصل از گذر عمر و آمدن و رفتن انسان‌ها بر این کره خاکی، همواره ظلم بوده و این داستان همیشه هست؛ اما چیزی که به کرات اتفاق افتاده این است که ظلم پایدار نمی‌ماند و پویش سراسری «به کدامین گناه»، مهر تأییدی بر این وعده الهی است‌.

کد مطلب: ۱۳۰۰۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ گواه این وعده الهی است که «ظلم پایدار نمی‌ماند»

در گوشه و کنار دنیا، موازی با رشد پیشرفت و تکنولوژی، همواره عده‌ای از به ظاهر انسان‌ها، آن‌هایی که تنها شعار آدمیت را بازی می‌کنند، هنوز بر مدار قدرت و ظلم می‌گردند و گمان می‌کنند که دنیا همین است.

اما تورق کتاب تاریخ تمام کشورها و خلاصه آن نشان می‌دهد که ظلم در هیچ حکومتی پایدار نبوده و نیست؛ ظلم به مظلومان در واقع، تبر به ریشه خود زدن است.

فلسطین سالهاست که آماج ظلم و ستم رژیم صهیونسیتی است و ظلم کردن قصه طولانی این حکومت است، اما هر داستان طولانی هم، پایانی دارد. کودکان فلسطینی جان خود را در راه آزادی و عدالت می‌دهند اما در واقع، یک آزاده و عقیده‌اش هرگز نمی‌میرند، بلکه به سوی آسمان و خدای آزادگی پرواز می‌کنند.

ظلم هرگز پایدار نمی‌ماند چرا که اسوه آزادگی، امام حسین(ع)، از ذلت و پذیرفتن ظلم و ستم، اعلام برائت کرده و فریاد «هیهات من الذله» سر داده است.

ظلم پایدار نمی‌ماند، چرا که همه ما انسان‌های پرورش یافته در ایران اسلامی و در همدایی با پویش «به کدامین گناه»، همصدا با هم فریاد آزادی‌خواهی در سرتاسر دنیا را مشت کرده و بر پیکر ظلم و خودخواهی خواهیم کوبید.

خبرنگار پانا*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار