امام جمعه شهرستان میاندورود:

بی حجابی بانوان نمک بر زخم سیدالشهدا است

میاندورود(پانا)- امام جمعه شهرستان میاندورود در خطبه دوم نماز جمعه ۲۱ مرداد ماه اظهار کرد پوشش نامناسب برخی بانوان در ایام محرم نمک بر زخم اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

کد مطلب: ۱۳۰۰۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
بی حجابی بانوان نمک بر زخم سیدالشهدا است

حجت الاسلام محمد علی حاجی زاده با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: دست آزادگانی که در طول دوران اسارت صبر، استقامت و ایستادگی کردند و همچنین خانواده های بزرگوارشان که حقا و انصافاً به گفته ی مقام معظم رهبری «ثواب و پاداششان اگر از رزمندگان، شهدا و آزادگان بیشتر نباشد، قطعا کمتر نیست» را باید بوسید.

وی افزود: به برکت همین افراد است که خداوند دو عالم به نظام مقدس جمهوری اسلامی چنین عزت، استقلال و برکتی عطا کرده است، هرچند مشکلاتی هم وجود دارد اما اقتداری که بعد از انقلاب در کشور ایجاد شده در دنیا قابل توجه است.

امام جمعه میاندورود بیان کرد: قطعا هر جامعه ای که اهل صبر و استقامت باشند خدا به آنها نظر رحمت می کند و پیروز میدان خواهند بود؛ شاید مدتی در عسر و حرج باشند و مدتی مشکلاتی داشته باشند اما در نهایت رستگار و سعادتمند خواهند شد.

وی ادامه داد: به طور مثال اسرائیل که ادعای ارتش قدرتمند و تجهیزات عالی دارد در مقابل مردم بی سلاح و بی دفاع اما مقاوم و شکیبای فلسطین و غزه نمی تواند پیروز شود و در انواع و اقسام جنگ های چند روزه که تدارک دیدند شکست خوردند.

حاجی زاده اظهار کرد: به برکت جبهه مقاومت که در منطقه شکل گرفت، شهدای عزیز مدافع حرم ما و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی که این جبهه را راهبری می کند شاهد نابودی اسرائیل، عربستان صعودی خائن و مزدور و شاهد نابودی جبهه قاتل و سردمداران ظلم در منطقه خواهیم بود و درخت مقاومت هر روز تنومند تر و پربار تر خواهد شد.

وی نکاتی را پیرامون عزاداری های دهه اول محرم ذکر کرد:
ضمن تشکر از هیئت هایی که مراسم گرفتند و مسئولان شهرستان که در مراسمات حضور فعال داشتند، گله ای هم بکنم از افرادی که تمام تلاششان را در جهت عدم برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله به بهانه ی کرونا اما به قصد و نیت دیگر به کار گرفتند؛ خدمت این افراد عرض کنم که هر که با آل علی در افتاد، ور افتاد!

محمد علی حاجی زاده گفت: به بهانه شیوع کرونا با مجالس اباعبدالله با مجالس سیدالشهدا اینطور برخورد نکنید در حالی که ستاد ملی کرونا اصلا و ابدا ممنوعیتی برای برگزاری محافل و مجالس اعلام نکردند.

وی افزود: اتفاقا سال های گذشته که محدودیت هایی توسط ستاد ملی کرونا اعلام می شد همین افراد مؤمنی که امسال هیئت گرفتند، پروتکل های بهداشتی رو بیشتر از بقیه رعایت می کردند و به علت حفظ جان مردم از برگزاری هیئت ها جلوگیری می کردند.

حاجی زاده تصریح کرد: عده ای هم به بهانه مشکلات اقتصادی مانع برگزاری مراسمات محرم می شدند در حالی که این مردم دلداده اهل بیت هستند. عاشق و محب سیدالشهدا هستند. اگر از نان شبشان بگذرند به خاطر سیدالشهدا و اهل بیت هزینه می‌کنند.عزیزی به من فرمود که امسال ده برابر سال های قبل در علم گردانی پول دریافت شده است، پس با وجود مشکلات مالی مردم برای امام حسین و دین از جان و دل هزینه می کنند.

وی اضافه کرد: مسئله بعدی حجاب و پوشش نامناسب برخی از دختران و زنان در جامعه دینی و شیعه ی ماست؛ به ویژه در ایام محرم ، در دسته روی هاو مراسمات تاسوعا و عاشورا وضعیت نامناسب پوشش برخی از خانم ها مشاهده می شد که این شایسته جامعه دینی ما نیست و نمک بر زخم اباعبدالله است.

حاجی زاده در پایان گفت: البته این موضوع در سراسر کشور در طول سال دیده می شود و مختص شهرستان ما و ایام محرم نیست؛ برای حل این معضل باید در سطح کشور فرهنگ سازی درستی انجام شود تا دختران و زنان ما خواسته یا ناخواسته خود را بازیچه دشمنان نکنند و قلب فاطمه(س) و زینب(س) را نشکنند.

دانش آموز خبرنگار: محبوبه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار